MG3823 Dijital Pazarlama

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3823
Ad Dijital Pazarlama
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN


Dersin Amacı

Dersin amacı teknolojinin ilerlemesi ile birlikte pazarlama kavramının dijital ortama adaptasyonu ve pazarlama çalışmalarının dijital ortamda nasıl yürütüldüğü konularının detaylı olarak aktarılmasıdır.

Dersin İçeriği

Dijital pazarlamanın teorik altyapısı, çevrimiçi pazarlar, dijital pazarlama stratejisinin geliştirilmesi, çevrimiçi tüketici tecrübesi, dijital medya kampanyası, dijital medya kanallarıyla iletişim, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya pazarlaması konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders notları dersin hocası tarafından sağlanmaktadır.

Notlar

Güncel ve temel akademik makaleler, en iyi uygulama örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Geleneksel pazarlama faaliyetleriyle güncel pazarlama uygulamalarını karşılaştırabilir.
ÖÇ02 Çevrimiçi pazarlar ve tüketici davranışlarını yorumlayabilir.
ÖÇ03 İşletmeler için dijital medya kampanyası oluşturma ve yönetme süreçlerini kavrar.
ÖÇ04 Sosyal medyanın önemini ve pazarlama faaliyetlerindeki yerini anlar.
ÖÇ05 Arama motoru optimizasyonu ve mekaniğini anlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dijital Pazarlama Nedir İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 İşletme Stratejisi ve Dijital Pazarlama Uyumu İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
3 Dijital Pazarlamada Karşılaşılan Engeller ve Değerlendirme İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
4 Planlama İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
5 Arama Motoru Optimizasyonu ilgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
6 Ücretli Aramalar İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
7 Görsel Kampanyalar İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Sosyal Medya İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kullanıcı Tecrübesi ve Dijital Dönüşüm İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 CRM ve Müşteriyi Elde Tutma İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
12 Doğru Kişiselleştirme İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Örnek Olay
13 Müşteri Hizmeti İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
14 İçerik Stratejisi İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
15 Analiz ve Raporlama İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS