Genel Bilgi
Kod | MG3821 |
Ad | Pazarlama Araştırması ve Etik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA DEMİRCİ OREL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile, pazarlama sorunlarının net olarak tanımlanabilmesi, soruna uygun araştırma modelinin belirlenerek, gerekli bilgilerin sistematik olarak toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlar çıkartılarak yorumlanabilmesi becerisinin etik ilkeler doğrultusunda öğrencilere kazandırılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Bu ders pazarlama araştırmasının tanımı, pazarlama araştırmasının çevresi, pazarlama araştırması türleri, pazarlama araştırması süreci ve hataları, veri toplama, ölçek ve ölçeklendirme, örnekleme, hipotez testleri ve veri analizi konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Pazarlama Araştırması, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2015, Çeviri Editörü: Fatma Demirci Orel, (Marketing Research, Alvin C. Burns, Ronald F. Bush, Pearson Publication). (462 sayfa)
Notlar
Doç.Dr.Sait Gürbüz ve Doç.Dr.Faruk Şahin (2015), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, 2.Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama araştırması yöntemlerini ve bunların kullanımlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Pazarlama sorunlarının tespit edilmesinde pazarlama araştırmasının rolünü açıklar. |
ÖÇ03 | Pazarlama araştırması sürecinde araştırma probleminin belirler. |
ÖÇ04 | Örnekleme sürecini gerçekleştirir. |
ÖÇ05 | Araştırma modelini ve değişkenleri oluşturur. |
ÖÇ06 | Paket programlar aracılığıyla pazarlama araştırması yöntemlerini kullanarak veri analizi yapar |
ÖÇ07 | Bulgular hakkında yorum yapar. |
ÖÇ08 | Pazarlama araştırması raporunu yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama Araştırması ve Bilim | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Araştırma Modeli, Değişkenler, Hipotezler | lgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Pazarlama Araştırması Süreci ve Hataları | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Veri Elde Etme Kaynakları | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Proje Konularının Belirlenmesi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Veri Toplama Araçları | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Pazarlama Araştırmalarında Ölçme ve Ölçekleme | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Örnekleme | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Veri Hazırlama ve Hipotez Testleri (Parametrik ve Nonparametrik) | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Toplanan Bilgi ve Verilerin SPSS Programında Analize Hazır Hale Getirilmesi, İlgi Analizi, t, F tstleri, ANOVA, Korelasyon, Regresyon Analizi, Faktör Analizi Kullanımı | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Araştırma Raporu Yazımı | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | Bilimsel Etik ve Araştırma Etiğine İlişkin Temel İlkeler | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Araştırma Sürecinde Etik Dışı Davranışlar | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Araştırma ve Yayın Etiği | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |