Genel Bilgi
Kod | MG3820 |
Ad | Pazarlama ve İnovasyon Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DENİZ ZEREN |
Dersin Amacı / Hedefi
Pazarlama ve İnovasyon teorisine hakim bir bakış yaratmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; inovasyon kavramı, türleri işlevleri, ürün ve hizmetler açısından farklılıkları, Pazarlamadaki yeri ve önemi, pazarlama inovasyonları ve yöntemi, inovasyonların pazarlanması ve yönetimi konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders notları dersin hocası tarafından sağlanmaktadır.
Notlar
Güncel ve temel akademik makaleler, en iyi uygulama örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama ve inovasyon arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ02 | Başarılı pazarlama stratejilerinin özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ03 | Pazarlama ve inovasyon ilişkisine dair yazını takip eder. |
ÖÇ04 | Farklı kaynaklardan edindiği güncel ve teorik bilgiyi sentezler. |
ÖÇ05 | Yeni ürün ve hizmet geliştirme sürecini açıklar. |
ÖÇ06 | İnovasyon kabul teorilerini açıklar. |
ÖÇ07 | Yeniliklere yönelik tüketici davranışları teorilerini açıklar. |
ÖÇ08 | İnovasyon başarısını ölçmede kullanılan metrikleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | genel giriş, makale ve örnek olayların paylaştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Inovasyon | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | yeni ürün geliştirme | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | yeni hizmet geliştirme | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | seçme teoriler | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tasarım süreci | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ürün konumlandırma | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | ara sınav | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Strateji ve Süreçler | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Başarısızlık, Sebepleri ve Önleyici Faktörler | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Pazar tanımlanması, fikir genelleştirme ve kabul görmüş yöntemler | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | yeni ürünler için ön Pazar tahminleri | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | piyasaya sürme ve satış stratejileri | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sunumlara hazırlık | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | sunumlar | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |