MG3811 Stratejik Pazarlama

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3811
Ad Stratejik Pazarlama
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı stratejik pazarlama teorisine hakim bir bakış yaratmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, stratejik Pazarlama planlaması, Pazarlama düşüncesinin gelişimi, rekabet ve konumlandırma stratejileri, Pazar odaklılık, müşteri analizi, yeni pazara giriş stratejileri, Pazar fırsatları ölçümü, stratejilerin uygulanması ve kontrolü konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Cravens, David, and Nigel F. Piercy. Strategic marketing. McGraw-Hill Irwin, 2008. Pazarlama stratejileri: yönetsel bir yaklaşım. Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ, 2009. Philip Kotler, Kotler ve Pazarlama, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000. William D. Perreault, Joseph Cannon ve Joremo McCarthy, Pazarlamanın TemellerÖmer Torlak, Remzi Altunışık, Pazarlama Stratejileri, Beta Yayınları, 2012. Makaleler, örnekolaylar

Notlar

Seçilmiş Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yerli ve yabancı yazında stratejik pazarlama teorisini takip eder.
ÖÇ02 Stratejik pazarlama planlaması gerçekleştirir.
ÖÇ03 Pazarlama düşüncesinin gelişimini açıklar.
ÖÇ04 Stratejik Pazarlama terimlerini tanımlar.
ÖÇ05 Pazar analizi yaparak strateji geliştirir.
ÖÇ06 Rekabet ve rakip analizi yapar.
ÖÇ07 Durum analizi ve SWOT analizi yapar.
ÖÇ08 Analiz sonuçlarını yorumlar.
ÖÇ09 Bulguları uygun şekilde raporlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Stratejik Pazarlama Planlaması Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Stratejik Analiz ve Pazar Fırsatları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Sektör ve Rekabet Analizi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Müşteri Analizi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Pazar Çekiciği analizi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Konumlandırma Stratejileri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Yeni pazarlara giriş stratejileri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Büyüyen Pazarlarda Pazarlama stratejileri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Olgun Pazarlarda Pazarlama stratejileri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Gerileyen Pazarlarda Pazarlama stratejileri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Stratejilerin Uygulanması ve Performans Değerlendirilmesi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sunumlar1 Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Sunumlar2 Sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS