Genel Bilgi
Kod | MG3810 |
Ad | Pazarlama Kuramı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP ÇABUK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere pazarlama disiplinine temel teşkil eden kuramların gelişimi ve pazarlama araştırmalarında kullanımına ilişkin bilgilerin aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders pazarlama alanında sıklıkla kullanılan farklı disiplinlerden kuramları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Pazarlama'da Kullanılan Teoriler, Ed. Mehmet İsmail Yağcı ve Serap Çabuk, MediaCat, (2014).
Notlar
Journal of Consumer Behaviour, Journal of Marketing, Journal of Consumer Research, Journal of the Academy of Marketing Science vb. yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama disiplininde kullanılan kuramlara ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Pazarlama araştırmalarında kullanılan teorik modellerin gelişimine ilişkin altyapı sahibi olur. |
ÖÇ03 | Pazarlama biliminin doğuşu ve gelişimi hakkında detaylı bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Pazarlama disiplini ile diğer disiplinlerin ilişkisini açıklar. |
ÖÇ05 | Pazarlama kuramlarını temel alarak araştırma modelleri geliştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir Pazarlama bir bilim midir | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Pazarlama bilimine eleştirel yaklaşım | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Sosyal mübadele teorisi-Rasyonel seçim teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Bekleyiş teorisi-Yeniliklerin yayılması teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Atfetme teorisi-Eşitlik teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Vekalet teorisi-Teknoloji kabul teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sosyal ağlar teorisi-Bilişsel uyumsuzluk teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Rekabette karşılaştırmalı üstünlük teorisi-Beklenti teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Gerekçeli eylem teorisi-Ürün yaşam döngüsü teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bağlılık-güven teorisi-İkna bilgi modeli | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Pazarlamada dağıtım kanalı yönetimi kararları açısından işlem maliyeti analizi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Planlı davranış teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Genişletilmiş benlik teorisi-Sebep sonuç zinciri teorisi | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Değişim teorisi-İknanın detaylandırma olasılığı modeli | İlgili bölümlerin ders kaynaklarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |