MG3803 Hizmet Pazarlaması

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3803
Ad Hizmet Pazarlaması
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HİLAL İNAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin hizmet pazarlaması ve hizmetlere ilişkin izlenecek çeşitli stratejiler konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, hizmet kavramı ve temel özellikleri, hizmetin konumlandırılması, hizmetlerde ürün, fiyati dağıtım ve tutundurma stratejileri, hizmet kalitesi, intennette hizmet pazarlaması, uluslar arası hizmet pazarlaması, konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Services Marketing, Christopher Lovelock

Notlar

Güncel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hizmet kavramının tanımını ve temel özelliklerini kavrar.
ÖÇ02 Yeni hizmet geliştirme sürecinin aşamalarını ve önemini kavrar.
ÖÇ03 Hizmetlerin fiyatlandırılmasında kullanılabilecek çeşitli fiyatlama stratejileri açıklar.
ÖÇ04 Hizmetlere ilişkin tutundurma faaliyetlerinde izlenecek stratejileri açıklar.
ÖÇ05 Hizmetlerin tüketiciye ulaştırılmasında kullanılabilecek dağıtım kanalı alternatifleri açıklar
ÖÇ06 Hizmetler için talep ve kapasite yönetiminde kullanılabilecek stratejileri belirler.
ÖÇ07 Hizmet kalitesinin boyutlarını belirler ve geliştirilmesini sağlamak üzere öneriler sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hizmet Pazarlamasına Giriş genel giriş, makale ve örnek olayların paylaştırılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Hizmet kavramı makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Hizmetlerin Temel Özellikleri makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Hizmetin Konumlandırılması makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Hizmet Ürününün Oluşturulması makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Öz ve Destekleyici Hizmetlerin Anlaşılması makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Hizmetlerde Fiyatlama makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hizmetlerde Tutundurma makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Hizmetlerde Dağıtım makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Talep ve Kapasite Yönetiminin Önemi makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Talep ve Kapasite Yönetimi makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Hizmet Kalitesi makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 İnternetin Hizmet Pazarlamasındaki Rolü makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 İnternet ve Hizmet Pazarlaması makale ve örnek olaylar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.06.2023 06:10