Genel Bilgi
Kod | MG3803 |
Ad | Hizmet Pazarlaması |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİLAL İNAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin hizmet pazarlaması ve hizmetlere ilişkin izlenecek çeşitli stratejiler konusunda ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, hizmet kavramı ve temel özellikleri, hizmetin konumlandırılması, hizmetlerde ürün, fiyati dağıtım ve tutundurma stratejileri, hizmet kalitesi, intennette hizmet pazarlaması, uluslar arası hizmet pazarlaması, konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Services Marketing, Christopher Lovelock
Notlar
Güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hizmet kavramının tanımını ve temel özelliklerini kavrar. |
ÖÇ02 | Yeni hizmet geliştirme sürecinin aşamalarını ve önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Hizmetlerin fiyatlandırılmasında kullanılabilecek çeşitli fiyatlama stratejileri açıklar. |
ÖÇ04 | Hizmetlere ilişkin tutundurma faaliyetlerinde izlenecek stratejileri açıklar. |
ÖÇ05 | Hizmetlerin tüketiciye ulaştırılmasında kullanılabilecek dağıtım kanalı alternatifleri açıklar |
ÖÇ06 | Hizmetler için talep ve kapasite yönetiminde kullanılabilecek stratejileri belirler. |
ÖÇ07 | Hizmet kalitesinin boyutlarını belirler ve geliştirilmesini sağlamak üzere öneriler sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hizmet Pazarlamasına Giriş | genel giriş, makale ve örnek olayların paylaştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Hizmet kavramı | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Hizmetlerin Temel Özellikleri | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Hizmetin Konumlandırılması | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Hizmet Ürününün Oluşturulması | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Öz ve Destekleyici Hizmetlerin Anlaşılması | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Hizmetlerde Fiyatlama | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hizmetlerde Tutundurma | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Hizmetlerde Dağıtım | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Talep ve Kapasite Yönetiminin Önemi | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Talep ve Kapasite Yönetimi | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Hizmet Kalitesi | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | İnternetin Hizmet Pazarlamasındaki Rolü | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | İnternet ve Hizmet Pazarlaması | makale ve örnek olaylar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |