Genel Bilgi
Kod | SÖ1708 |
Ad | 21.Yüzyıl Becerilerinin Eğitime Yansımaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR |
Dersin Amacı / Hedefi
21.yy da öğrenme konusunda değişiklikleri özümsenebilmesi. Günümüz bireylerinin sahip olması gereken beceriler konusunda bilgi sahip olunması ve öğrendikleri bu bilgi ve becerileri, kendi yaşamlarına ve sınıf içi uygulamalarına aktarılabilmesi.
Dersin İçeriği
21.yy'da eğitim ve öğrenme, 21.yy Becerileri’ kavramının ortaya çıkış süreci, farklı kuruluşlara göre 21.yy becerileri, Yaratıcılık ve inovasyon becerileri, Eleştirel düşünme ve sorun çözme becerileri, İletişim, Sosyal beceriler, İşbirliği becerileri, Bilgi, medya ve teknoloji becerileri, Yaşam ve kariyer becerileri, Okuryazarlıklar, 21.yy becerileri eğitimi ve ilkokul programlarındaki yeri, 21.yy becerileri eğitimi ve örnek uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ulusal ve uluslararası kaynaklar 21.yüzyıl becerilerinin Eğitime Yansımaları Eğitim ve 21.yüzyıl Becerileri Eğitimde 21.yüzyıl Becerileri
Notlar
Ulusal ve uluslararası kaynaklar 21.yüzyıl becerilerinin Eğitime Yansımaları Eğitim ve 21.yüzyıl Becerileri Eğitimde 21.yüzyıl Becerileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. 21.yy da bireylerin sahip olması gereken becerileri tanır. |
ÖÇ02 | 2. Yaratıcılık ve inavasyon becerileri hakkında farkındalığı artar. |
ÖÇ03 | 3. Eleştirel düşünme ve sorun çözme becerileri konusunda farkındalığı artar. |
ÖÇ04 | 4. İletişim, iletişimin ögeleri konusunda bilgi sahibi olur ve etkili iletişim kurma konusunda farkındalığı artar. |
ÖÇ05 | 5. Teknolojinin 21. yy becerilerinin gelişimindeki yerini görür ve öğretim planına entegre etmek için çaba sarf eder. |
ÖÇ06 | 6. 21.yy da sahip olunması gereken okuryazarlıkları ayırteder. Bunların önemini kanıksar. |
ÖÇ07 | 7. 21.yy becerilerinin ilkokul programlarında ne kadar yer aldığını farkeder. |
ÖÇ08 | 8. 21.yy becerilerinin kazandırılmasında öğretmene düşen rolleri üstlenmek için çaba gösterir. |
ÖÇ09 | 9. 21.yy becerilerin kazandırılmasına sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar planlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 21.yy da eğitim ve öğrenme | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | ‘21.yy Becerileri’ kavramının ortaya çıkış süreci, farklı kuruluşlara göre 21.yy becerileri | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Yaratıcılık ve inovasyon becerileri | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Eleştirel düşünme ve sorun çözme becerileri | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İletişim | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sosyal beceriler | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | İşbirliği becerileri | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Bilgi, medya ve teknoloji becerileri | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yaşam ve kariyer becerileri | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Okuryazarlıklar-1 | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerinin kazanılmasındaki rolleri | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 21.yy becerileri eğitimi ve ilkokul programlarındaki yeri | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Okuryazarlıklar -2 | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 21.yy becerileri eğitimi ve örnek uygulamalar | Konu alanıyla ilgili ön okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | Sınav hazılığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 12 | 144 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |