USOYL718 Türkçe Öğretim Programı Geliştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL718
Ad Türkçe Öğretim Programı Geliştirme
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR


Dersin Amacı / Hedefi

Türkçe dersinde program geliştirme becerisini geliştirmek

Dersin İçeriği

Program geliştirme konusunda bilgi vermek ve çağdaş yaklaşımla Türkçe dersi programını geliştirme yöntem ve tekniklerini öğretmeyi kapsar

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

Eğitimde Program Geliştirme Yazar: Kolektif Yayınevi: Çizgi Kitabevi

Notlar

Konu ile ilgili yazılmış bilimsel makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkçe dersinin özelliklerini kavrar
ÖÇ02 Türkçe dersi programının içerik özelliklerini bilir ve uygular
ÖÇ03 Çağdaş yaklaşımlarla program geliştirme yöntem ve tekniklerini bilir
ÖÇ04 Program geliştirmenin dersin anlama ve anlatma becerisini geliştirmesi üzerindeki etkisini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program nedir konusu anlatılır Dersin ön hazırlığı yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Program hazırlanırken dikkat edilmesi gereken temel konular anlatılır Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Türkçe dersinin hedeflerinin neler olması gerektiği bilgisi verilir Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Belirlenen hedefler için izlenmesi gereken yol haritası üzerinde tartılışılır Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Türkçe dersinde hedeflenen sonuçlara ulaşılmasının diğer dersler ile ilişkisi üzerinde bilgi verilir Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Türkçe dersinde program oluşturulurken belirlenen kriterlerin neler olması gerektiği konusunda bilgi verilir Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Türkçe dersi için belirlenen hedef ile ulaşılan sonuç arasındaki programın içeriği konusunda bilgi verilir Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ders içinde işlenmiş konular öğrenilir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkçe dersi programının taşıması gereken içerik özellikleri anlatılır Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
10 Türkçe dersinde öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılması gereken yöntem ve tekniklerin neler olması gerektiği konusunda bilgi verilir Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Ölçme değerlendirme konusunda bilgi verilir Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin neler olduğu konusunda uygulamalı anlatım yapılır Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
13 Türkçe dersi programının oluşturulmasında öğrenim kademesi, öğrenim yerinin önemi anlatılır Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Program hazırlanırken beklenti ve ihtiyaçların neler olduğu konusunda yapılması gereken çalışmalar anlatılır Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulanan Türkçe dersi programının anlama ve anlatma becerileri doğrultusunda nasıl hazırlanması gerektiğinin yol haritasının anlatılması Konu ile ilgili yazılmış makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içinde işlenmiş konular öğrenilir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içinde işlenmiş konular öğrenilir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.08.2023 11:31