Genel Bilgi
Kod | İM562 |
Ad | Perdeli Yapı Sistemlerinin Analizi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HACİ MURAT ARSLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
perdeli yapı sistemleri davranışını ve analiz yöntemlerini öğretmek
Dersin İçeriği
perdeli yapı sistemleri ve analiz yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
sınıf notları
Notlar
konu ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | perdeli yapı tanımı ve kullanım yerleri |
ÖÇ02 | boşluklu perdeli yapı |
ÖÇ03 | sürekli bağlantı yöntemi |
ÖÇ04 | sürekli bağlantı yöntemi ile boşluklu perdelerin analizi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | giriş | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | perdeler | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | boşluklu perdeler | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | boşluklu perde analiz yöntemleri | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | sonlu elemanlar yöntemi ile analiz | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | eşdeğer çerçeve yöntemi ile analiz | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | sürekli bağlantı yöntemi | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | önceki tüm derslerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | sürekli bağlanti yöntemi ile boşluklu perde analizine giriş | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | sürekli bağlanti yöntemi ile boşluklu perde analizi | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | ileri seviye sürekli bağlanti yöntemi ile boşluklu perde analizi | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | boşluklu perdelerde kesit değişikliği | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | bilgisayar programı yazılmasına giriş | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | bilgisayar programı yazılması | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | genel tekrar | önceki dersin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 4 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |