Genel Bilgi
Kod | İM550 |
Ad | Hidrolojik Analiz ve Tasarım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RECEP YURTAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin hidroloji ve su kaynakları uygulamaları için verilerin sentezi ve teknik kavramları konusunda yeteneklerini deliştirmek
Dersin İçeriği
Hidrolojik Çevrim, Hiyetograf, Akış, Havza Karakteristikleri, Hidrograf, Birim Hidrograf, S Hidrografı, Sentetik Hidrograflar, Taşkın Frekans Analizi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Sunular
Notlar
Hydrologic Analysis and Design, R.H. McCuen, Prentice Hall
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hidrolojik Analiz ve Tasarım temel kavramlarını öğrenme |
ÖÇ02 | Hidrolojik İstatistik özetini hatırlama |
ÖÇ03 | Hidrolojik Modellemenin temellerini öğrenme |
ÖÇ04 | Hidrolojik Çevrim ve elemanlarını anlama |
ÖÇ05 | Havza Karakteristiklerini Öğrenme |
ÖÇ06 | Yağış Analizi hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ07 | Sızma ve Buharlaşma-Terleme (ET) hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ08 | Akış Analizi konusunda bilgi sahibi olma |
ÖÇ09 | Sentetik Hidrograf Yöntemleri hakkında temel kavram, kuram ve prensiplerine hakim olma |
ÖÇ10 | Hidrolojik Analiz ve Tasarım Yazılımlarına hakim olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hidrolojik Analiz ve Tasarıma giriş | Kaynakları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hidrolojik istatistik özeti | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Akarsu Morfolojisi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Hidrolojik Çevrim ve Elemanları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Havza Karakteristikleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yağış Analizi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sızma Analizi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Önceki derslerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Buharlaşma ve Buharlaşma-Terleme | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Akış analizi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Taşkın Frekans Analizi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sentetik Birim Hidrograf Yöntemleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hidrolojik Modelleme | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bilgisayar Yazılımları ile Uygulama 1 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bilgisayar Yazılımları ile Uygulama 2 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları (Proje) | Önceki derslerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki derslerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |