Genel Bilgi
Kod | DİMT801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ABDULAZİM YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.
Dersin İçeriği
Alanı ile ilgili verilerin toplanmak, yorumlanmak, uygulamak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çalışma alanı ile ilgili Kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez yazımı ile alakalı etik kurallara uyar. |
ÖÇ02 | Tez yazma ile alakalı kural ve ilkeleri uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Tezin planlama ve yapısı ile alakalı ayrıntıları belirler |
ÖÇ04 | Tez ile alakalı makale ve diğer kaynakları sınıflandırma ve kullanmayı becerir. |
ÖÇ05 | Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar-2 | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar-3 | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Tez konusu belirleme | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Tez konusu belirleme-2 | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Tezin amacının belirlenmesi | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
8 | Ara Rapor | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Uygun veri toplama yöntemlerini belirleme | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Deneysel araştırma | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
12 | Deneysel araştırma-2 | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | Nümerik analizler | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Verileri analiz etme | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Bulguları tartışma | Kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Tez raporunu hazırlama | İlgili literatür okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Tez raporu değerlendirme | Kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 9 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 20 | 280 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 25 | 25 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 607 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,28 | ||
AKTS | 24 AKTS |