Genel Bilgi
Kod | HEM561 |
Ad | Adli Psikiyatri Hemşireliği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mesleki çalışmaları sırasında karşılarına çıkabilecek kişilerarası şiddet ve bunun sonucunda gelişen ruhsal travma konusundaki farkındalıklarının ve mağdura yaklaşım konusunda bilgi donanımlarının artması
Dersin İçeriği
Kişilerarası şiddetin tanımı, yaygınlığı, nedenleri, türleri, ruhsal travmanın tanımı, yaygınlığı, travma sonrası ruhsal sorunların ortaya çıkmasında etkili olan faktörler, travma sonrası oluşan ruhsal sorunlar, çocuk ve yetişkin mağdurla görüşme teknikleri ve bireysel şiddete yönelik önleme çalışmaları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Adli Hemşirelik Prof. Dr. Hamit İ. Hancı,Prof. Dr. Yurdagül Erdem,Prof. Dr. Sevinç Polat 1. Baskı, Aralık 2020
Notlar
Güncel literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilir |
ÖÇ02 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek Adli Psikiyatri hemşireliği alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilir. |
ÖÇ03 | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak alıştırmalar yapar. |
ÖÇ04 | Adli nitelikteki ruhsal bozukluğu olan bireylerin tıbbi, psiko-sosyal bakımını planlar. |
ÖÇ05 | Adli nitelikteki ruhsal bozukluğu olan bireylerin tıbbi, psiko-sosyal bakımını uygular. |
ÖÇ06 | Adli nitelikteki psikiyatrik olgularda hemşirenin hukuksal sorumlulukları tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Tanımlar ve Terminoloji | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Adli Psikiyatri Hemşireliği nedir? | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Suç ve Suçlu Profili | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Suçun Psikolojik Otopsisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
5 | Ceza Sorumluluğu ve Yaş Küçüklüğü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Şiddetin adli ve yasal yönü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Travma, travma türleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ruhsal travma, belirtileri ve sonuçları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Akut stres bozukluğu- travma sonrası stres bozukluğu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
11 | Ruhsal travmalarda hemşirelik yaklaşımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | travmalarda adli olgu I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Kişilerarası şiddet ve travmalarda adli olgu II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kişilerarası şiddet ve travmalarda adli olgu III | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Kişilerarası şiddet ve travmalarda adli olgu IV | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |