HEM546 Sağlığın Değerlendirilmesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM546
Ad Sağlığın Değerlendirilmesi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ


Dersin Amacı

Bu derste, öğrencilerin hemşirelik bakımında sağlığı değerlendirmenin önemini kavraması ve veri tabanı oluşturmada kullanılabilecek yöntemlere ilişkin beceri kazanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

1. Hemşirelik Bakımında Sağlığı Değerlendirmenin Önemi 2. Fiziksel Değerlendirme Becerileri 3. Fiziksel Değerlendirme İçin Hazırlık 4. Bireyin Genel Değerlendirilmesi 5. Deri ve eklerinin Değerlendirilmesi 6. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi 7. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Göz) 8. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Kulak ve İşitme) 9. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Burun, Sinüsler, Ağız ve Farenks) 10. Toraks ve Akciğerlerin Değerlendirilmesi 11. Meme ve Aksillaların Değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Bates B. (2008) A Guide to physical examination and history taking. 10. ed., Lippincott Williams & Wilkins, USA. 2. Görgülü R.S. (2002) Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri. 72 Tasarım Ltd. Şti. Ankara. 3. Perry A.G., Potter P.A. (2006) Clinical Nursing Skills Techniques. 6th edition. Elseiver, st. Louis Missouri, USA. 4. Potter, P.A., Perry, A.G. (2005). Fundamentals of Nursing. 6. Baskı, Mosby-Year Book, Usa.

Notlar

ders sunuları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Hemşirelik bakımının planlanmasına temel oluşturacak verileri elde etmenin önemini kavrayabilme,
ÖÇ02 2. Elde edilen verileri analiz edebilme,
ÖÇ03 3. Hemşirelik bakımında fiziksel muayene yöntemlerinin kullanılmasının önemini kavrayabilme,
ÖÇ04 4. Fiziksel değerlendirme için gereken hazırlıkları yapabilme,
ÖÇ05 5. Hemşirelik bakımında kullanılabilecek fiziksel muayene yöntemlerini yorumlayabilme,
ÖÇ06 6. Hemşirelik bakımında kullanılabilecek fiziksel muayene yöntemlerini analiz edebilme,
ÖÇ07 7. Hemşirelik bakımında kullanılabilecek fiziksel muayene yöntemlerini sınıflandırabilme,
ÖÇ08 8. Hemşirelik bakımında kullanılabilecek fiziksel muayene yöntemlerini ayırt edebilme,
ÖÇ09 9. Fiziksel muayeneden elde ettiği verileri değerlendirebilme,
ÖÇ10 10. Fiziksel muayeneden elde ettiği verilerle bireyin hemşirelik bakımı için yargıda bulunabilme,
ÖÇ11 11. Hemşirelik bakımında kullanacağı fiziksel muayene becerilerini uygulamaya aktarabilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1. Sağlığın değerlendirilmesine giriş Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 2. Sağlık öyküsü alma Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 3. Fizik muayene Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 4. Yaşam bulgularını Sağlık algılamaları ve sağlık yönetimi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 5. Beslenme ve metabolizmanın değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 6. Boşaltımın değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 7. Aktivite ve egzersizin değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 8. Duyu ve algıları değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 9. Uyku ve dinlenmeyi değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kardiyovasküler sistem değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Solunum sisteminin değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Üreme sisteminin değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kas-iskelet sisteminin değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Derinin değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 70
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,80
AKTS 3 AKTS