HEM515 Hemşirelik Esasları Semineri II

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM515
Ad Hemşirelik Esasları Semineri II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ


Dersin Amacı / Hedefi

"Öğrenciler bu derste, Hemşirelik Esaslarına özgü temel konulara ilişkin gelişmeleri irdeler ve bu doğrultuda literatür çalışması yapar. "

Dersin İçeriği

Her yıl, Hemşirelik Esaslarına özgü temel konulara ilişkin öğrenci istekleri doğrultusunda hazırlanır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

"1-Potter PA, Perry AG. Fundamentals of Nursing. 7th Edition, Mosby Company, Canada, 2009. 2-Potter PA, Perry AG, Stockert P, Hall A. Basic Nursing, 7th Edition, Mosby Company, 2011. 3-Potter PA, Perry AG. Clinical Nursing Skills and Techniques, 7 th Ed. Mosby yayıncılık, 2010. 4-Hemşirelik Esasları, Cilt 1., F. Ulusoy,S. Görgülü, 72 TDFO Ltd.Şti. 1999. 5- Hemşirelik süreci . Leman Birol. 6. Medical surgical nursing. 10 th ed. J.M. Black. 2013. 6-Akbayrak N, İlhan S.E., Albayrak A, Ançel G. Hemşirelik Bakım Planları. Alter Yayıncılık:Ankara 2007. 7-Ay, FA.Temel Hemşirelik :kavramlar, ilkeler, uygulamalar İstanbul Medikal Yayıncılık: İstanbul 2008. 8-Öğretim elemanları tarafından hazırlanan ders notları 9-Carpenito-Moyet, Lynda Juall. Hemşirelik tanıları el kitabı, Handbook of nursing diagnosis, Istanbul : Nobel Tıp Kitabevleri, 2005. 10-Sabuncu N, Ay F. (Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2010 11- Babadağ K, Atabek Aştı T. (Ed) Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul. 2008. 12- Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005. 13- Nettina SM. Lippincott Manual of Nursing Practice, 8th edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 14- Uysal N, Çakırcalı E. (Ed).Hemşielik Esasları İnsan Sağlığı ve Fonksiyonları. 7. Baskıdan Çeviri. Palme Matbaacılık, İzmir, 2015. 15- White L. Foundations of Basic Nursing, 2 edition Thomson Delmar Learning, 2004. 16- Kozier B, Erb G, Berman AJ, Snyder S, Berman A. Fundamentals of Nursing: Concepts, Process, and Practice, Seventh Edition Prentice Hall, 2003. 17- Sabuncu N, Babadağ K, Taşocak G, Atabek T. Hemşirelik Esasları. Açıköğretim Fakültesi Yayınları, No:225, ETAM AŞ., Eskişehir, 1991. 18- Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Tic. AŞ.Ankara, 2004. 19-Seviğ Ü,Tanrıverdi G. (Ed). Kültürlerarası Hemşirelik. İstanbul Tıp kitapevi, 2011. 20- Aştı TA, Karadağ A. (Ed). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Özyurt Matbaacılık: Adana, 2011. "

Notlar

ders notu ve sunular


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 "1. Hemşirelik alanına katkı sağlayacak literatür taraması yapabilmesi
ÖÇ02 2. Hemşirelik esaslarına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilmesi
ÖÇ03 3.Hemşirelik esasları alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapabilme
ÖÇ04 4.Hemşirelik esasları alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz edebilme
ÖÇ05 5.Hemşirelik felsefesini kavrayabilme
ÖÇ06 6. Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirebilme
ÖÇ07 7. Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtabilme
ÖÇ08 8. Hemşirelik sürecini bakımda kullanabilme"


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ve tanışma Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Hemşirelikte Kayıtlar, Rapor Etme ve Tıbbi Terminoloji Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Hemşirelikte Araştırma ve Kanıta Dayalı Bakım Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Akılcı ve Güvenli İlaç Uygulamaları Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Hasta Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Hemşirelikte Bakım ve Uygulamalar Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Hemşirelikte Etkili İletişim Yöntemleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Öğretim yöntemleri ve Hemşirelik Esasları dersinde kullanılması Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Stres ve sağlık, anksiyete, bireysel baş etme stratejileri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tanısal işlemlerde hemşirenin sorumlulukları Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Fiziksel tanılama yöntemleri ve hemşirenin rolleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Hemşirelik Sürecinin kullanımı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dersin değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuya ilişkin kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 38
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,52
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.05.2023 05:32