HEM509 Büyüme ve Gelişme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM509
Ad Büyüme ve Gelişme
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA


Dersin Amacı / Hedefi

1-Öğrencinin, çocukta sağlıklı büyüme ve gelişmenin önemini, 2- Çocuğun büyüme ve gelişmenin değerlendirmesini ve gerekli girişim yeteneğini kazandırmak, 3-Çocuğun büyüme ve gelişme sürecini, büyüme ve gelişme ile ilgili teorileri bilmesini, bu süreci olumlu ya da olumsuz yönde etkileyen etmenleri tanıma ve değerlendirme yeteneğini kazandırmak

Dersin İçeriği

Yüksek Lisans öğrencisine, 0-18 yaş çocukluk dönemlerinde normal büyüme ve gelişme özellikleri bilgisini ve aileye holistik yaklaşımda bulunabilmesini sağlayacak donanımı kazandırmak.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3 2. Şenay Çetinkaya (2012). The Growth and Development in Healthy Child, Contemporary Pediatrics, Dr. Öner Özdemir (Ed.), ISBN: 978-953-51-0154-3, InTech, pp. 121-152. DOI: 10.5772/34500. Available from: http://www.intechopen.com/books/contemporary-pediatrics/the-growth-and-develeopment-in-a-healthy-child

Notlar

1. Şenay Çetinkaya (2012). Nutrition in Healthy Children, Contemporary Pediatrics, Dr. Öner Özdemir (Ed.), ISBN: 978-953-51-0154-3, InTech, March 3, pp. 87-120. Available from: http://www.intechopen.com/books/contemporarypediatrics/nutrition-in-healthy-children 2. Çetinkaya Ş. Contemporary Perspective on Child Psychology and Education. ISBN 978-953-51-3739-9, Print ISBN 978-953-51-3738-2. 7 Chapters, 144 Pages. Publisher: InTech, Chapters published January 24, 2018. under CC BY 3.0 licence DOI: 10.5772/intechopen.69671 Üniversitenin abone olduğu veritabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Büyüme ve gelişmeyi, büyüme ve gelişmeyi etkileyen etkenleri öğrenir
ÖÇ02 Çocukluk dönemlerini ve bu dönemlere göre büyüme ve gelişmeyi öğrenir
ÖÇ03 Çocukların büyüme ve gelişmeyi değerlendirmenin amacını, önemini kavrayabilir
ÖÇ04 Çocuğun büyüme ve gelişme sürecini, büyüme ve gelişme ile ilgili teorileri bilmesini, bu süreci olumlu ya da olumsuz yönde etkileyen etmenleri tanıma ve değerlendirme yeteneğini kazandırmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 GİRİŞ Pediatri, pediatrinin alanı, çocuk, sağlıklı çocuk kavramları Derse katılım ve tanışma, dinleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 BÜYÜME VE GELİŞME • Normal büyüme örüntüsü •Gelişimsel basamaklar ve varsayımlar -Piaget -Freud -Erikson • Çocukta gelişme ve davranış ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 ÇOCUKLUK DÖNEMLERİ VE BU DÖNEMLERE GÖRE BÜYÜME-GELİŞME • Çocukta büyümenin izlenmesi ve değerlendirilmesi • Çocukluk dönemlerine göre büyüme ve gelişme -İntra uterin yaşam, intra uterin yaşamdan ekstra uterin yaşama geçiş  0-1 yaş çocuğun fiziksel, kognitif, sosyal, ruhsal vs. büyüme-gelişmesi. ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 YENİDOĞAN BAKIMI • Sağlıklı yenidoğanın özellikleri • Yenidoğanın fizyolojik özellikleri • Doğum sonrası bakımı • Günlük bakımı ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 YENİDOĞAN BESLENMESİ Sağlıklı yenidoğanın beslenmesi •Yenidoğanın beslenmesinde anne sütünün önemi • Emzirme teknikleri Sağlık personelinin anne sütüyle beslenme hakkında görevleri, rolleri. ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 ÇOCUKLUK DÖNEMLERİNE GÖRE BÜYÜME-GELİŞME -1-3 yaş çocuğun fiziksel, kognitif, sosyal, ruhsal vs. büyüme-gelişmesi ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 -3-6 yaş çocuğun fiziksel, kognitif, sosyal, ruhsal vs. büyüme-gelişmesi ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 -6-12 yaş çocuğun fiziksel, kognitif, sosyal, ruhsal vs. büyüme-gelişmesi ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 -Adolesan döneminin fiziksel, kognitif, sosyal, ruhsal vs. büyüme-gelişmesi. ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Büyüme-gelişmenin değerlendirilmesinin önemi • Büyüme-gelişmenin değerlendirilmesi ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Ölçü alma -Fizik muayene ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Hastaya yaklaşım, tedavi prensipleri ve sağlık personelinin rolü ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
15 Öğrenci çalışmaları Dersin değerlendirilmesi ve kapanış ilgili kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili kaynaklardan okuma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.05.2023 04:03