Genel Bilgi
Kod | HEM505 |
Ad | Hemşirelikte Araştırma ve İstatistik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YAŞAR SERTDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilerin araştırmaların değerlendirmesinde kullanılan temel istatistiksel bilgiler, araştırmaların sunumu ve bilgisayar programlarının araştırma analizinde kullanımı konusunda eğitmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Ders uygulaması olarak her öğrenci bir özgün araştırma planlayıp, uygulamaya koyacak ve değerlendirecektir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Araştırma Ve Örnekleme Yöntemleri. Şanslı Şenol. Nobel Akademik Yayıncılık, 2012.
Notlar
Biyoistatistik. İsmail Kocaçalışkan, Nüket Akalın Bingöl. Nobel Akademik Yayıncılık, 2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır ve literatürü izler. |
ÖÇ02 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
ÖÇ03 | Alanında kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
ÖÇ04 | Bilimsel bir araştırmanın planlanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması, sunumu konusunda ileri düzeydeki kavramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
ÖÇ05 | Sağlığa ilişkin bir konuyla ilgili araştırmanın tüm aşamalarında görev alırken etik ilkelere uygun karar verir. |
ÖÇ06 | Bilimsel düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğe Giriş | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Araştırma Yöntemleri ve yazı hazırlama tekniği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tanımlayıcı İstatistik | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tanımlayıcı İstatistik :ortalama, frekans ve ödev | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Gruplar arası Farklar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Gruplar arası Farklar devamı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tanımlayıcı İstatistik (ortalama, frekans vs) ve ödev | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Korelasyon | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
10 | Varians Analizi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Varyans Analizi ve ödev | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Doğrusal Regresyon | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Lojistik regression | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Regresyon genel tekrar ve ödev | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bulguların Tablolar ve şekiller ile özetlenmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 4 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |