Genel Bilgi
Kod | FEL1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CAHİT ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tez konusuna ilişkin çalışmaların gerçekleştirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu alması gereken dersleri alıyor olmak.
Kaynaklar
Konuya özel kaynaklar
Notlar
Konuya özel kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak. |
ÖÇ02 | Araştırma bulgularını sunabilmek |
ÖÇ03 | Teziyle ilgili araştırma sürecinde ilerlemek. |
ÖÇ04 | Teziyle ilgili teorik çalışmalar yapmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.1 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | 2. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.2 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | 3. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.3 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | 4. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.4 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | 5. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.5 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | 6. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.6 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | 7. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.7 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara sınav | Ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | 9. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.9 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | 10. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.10 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | 11. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.11 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | 12. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.12 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | 13. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.13 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | 14. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.14 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | 15. Tez konusu ile ilgili çalışmalar.15 | Hazırbulunuşluk | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yıl sonu değerlendirmesi | Ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yıl sonu değerlendirmesi devam | Ön hazırlığa gerek yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |