Genel Bilgi
Kod | FEL729 |
Ad | Aydınlanma Felsefesi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Aydınlanma felsefesini bütün öğeleriyle tanıtmak
Dersin İçeriği
18. Yüzyıl Aydınlanma düşüncelerini incelemek.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul Bulunmuyor
Kaynaklar
Aydınlanma Felsefesi, Ahmet Cevizci, say yayınları
Notlar
Aydınlanma Felsefesi, M. Buhr, W. Schroder, K. Barck, Yeni Hayat Kütüphanesi, 2006
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aydınlanma kavramına vakıf olmak |
ÖÇ02 | Aydınlanma modernite ilişkisini anlamak |
ÖÇ03 | İngiliz Aydınlanmasını tanımak; |
ÖÇ04 | İskoç Aydınlanmasını tanımak; |
ÖÇ05 | Fransız Aydınlanmasını öğrenmek |
ÖÇ06 | Alman Aydınlanmasını tanımak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aydınlanma kavramı | Önhazırlık Bulunmuyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Aydınlanma yorumları | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İngiliz aydınlanmasına Giriş | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İngiliz aydınlanması- John Locke | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hutcheson | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | David Hume | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Adam Smith | İlgili Konu Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ara sınav | önhazırlık yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fransız aydınlanması- Fontenelle ve Montesquieu | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Voltaire, Condillac | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rousseau | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Alman aydınlanması- Kant, bilgi ve metafizik | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kant, sanat ve politika | İlgili konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Aydınlanma Düşüncesinin eleştirileri-Nietzsche | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Heidegger ve Frankfurt Okulu | İlgili Konu Okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | final sınavı | İlgili Konu okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final Sınavı devam | sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |