Genel Bilgi
Kod | ANA008 |
Ad | Abdominal ve Pelvik Bölge Anatomisi ve Klinik Sorunlar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEMA POLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Abdominopelvik bölge anatomik yapılarını sinir sistemi ve dolaşım sistemi ile ilişkilendirerek fonksiyonel ve klinik anatomi açısından ileri düzeyde bütünleştirmek. Ayrıca Pelvis ve perine bölgesi anatomisini ayırt etmek.
Dersin İçeriği
BDOMİNOPELVİK YERLEŞİMLİ ORGANLARI VE AYRICA ÜRİNER SİSTEMİN GELİŞİMİ, BÖBREKLER, ÜRETER, MESANE, ERKEK ÜRETRASI, KADIN ÜRETRASI, GENİTAL SİSTEMİN GELİŞİMİ, ERKEK DIŞ GENİTAL ORGANLARI, ERKEK İÇ GENİTAL ORGANLARI, KADIN DIŞ GENİTAL ORGANLARI, KADIN İÇ GENİTAL ORGANLARI, PELVİS BÖLGESİNİN DAMARLARI, PELVİS BÖLGESİNİN SİNİRLERİ, ÜROGENİTAL SİSTEM HASTALIKLARI ÖĞRENİR VE AYIRTEDER.
Dersin Ön Koşulu
ÖN KOŞUL BULUNMAMAKTADIR.
Kaynaklar
YÜCEL AH. DERE ANATOMİ ATLASI VE DERS KİTABI
Notlar
ARINCI ANATOMİ 1-2.CİLT; DERE ANATOMİ ATLASI VE DERS KİTABI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ağız Boşluğu, Dil, Damak, Pharynx, Oesophagus,Mide, duodenum, jejunum ve ileum anatomik yapılarını ayırt eder, klinik bağlantılarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Abdominopelvik bölgenin ve sindirim sisteminin damar, sinir ve lenfatik yapılarını ayırt eder, klinik bağlantılarını tanımlar |
ÖÇ03 | Pelvis-perine, üreme sistemi anatomik yapısını tanımlar. |
ÖÇ04 | Pelvik taban kaslarını ayırteder. |
ÖÇ05 | Pelvik taban bozukluklarını ayırteder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve anatomi alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatominin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemleri tanımlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomiye yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve analitik düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomiye yenilik getiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek anatomi alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur, anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümlenmesine liderlik yapar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak anatomiye yönelik kanıta dayalı yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomiye yönelik ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygular. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişilerle anatomi ve ilişkili alanlar ile ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunurken yetkin ve etkin bir sosyal iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur, karşılaşılan sorunların çözümünde etik ve stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ve ilişkili disiplinlere yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular, doğru yorumlar ve etik kurallar çerçevesinde analiz ve sentez yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ağız Boşluğu, Dil, Damak, Pharynx, Oesophagus,Mide, duodenum, jejunum ve ileum anatomisi | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Karın ön-yan ve arka duvarı Anatomisİ | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kalın bağırsak anatomik yapılarını ayırt eder, klinik bağlantılarını tanımlar. | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Abdominopelvik bölgenin ve sindirim sisteminin damar, sinir ve lenfatik yapılarını ayırt eder, klinik bağlantılarını tanımlar | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Pelvis-perine anatomisi | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Os coxae, pelvis ve perine anatomik ilişkisi | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Üreme sistemi anatomisine giriş | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Kadın genital organları anatomisi 1 | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Kadın genital organları anatomisi 2 | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Erkek genital organları anatomisi 1 | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Erkek genital organları anatomisi 2 | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Pelvik Taban Kasları anatomisi | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Pelvik Taban Kasları klinik anatomisi | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Pelvik Taban Bozuklukları | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Tekrar | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | DERS NOTLARI VE SUNUMLARINA ÇALIŞIR | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |