ME819 Matematik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ME819
Ad Matematik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KAMURAN TARIM


Dersin Amacı

Lisans üstü eğitiminde bilimsel araştırmanın önemini ve gerekliliği kavratarak matematik eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaları takip edebilmelerini sağlamaktır. Bir diğer amaç geleceğin öğretmenlerine matematik ve onun öğretimine yönelik temel düzeyde araştırma yapabilme bilgisi ve becerisini kazandırmak

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırmaların önemini ve gerekliliğini kavrama. Bir araştırmanın genel sürecini algılama ve aşamalarını kavrama. Temel araştırma türlerini tanıma ve birbirinden ayırt edebilme. Bilimsel yayınları (makale, bildiri, poster, tez, proje vb) ve aralarındaki farkları kavrama. Matematik eğitimine yönelik bilimsel (ve diğer) araştırmalara ulaşma, inceleme ve derleme yapabilme. Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunabilme.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Karasar, Niyazi. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara

Notlar

Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş. Siyasal Kitabevi. Ankara Earl R. Babbie (2001) The Practice of Social Research. 9.th. USA Wadsworth/Thomson Learning.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırmaların önemini ve gerekliliğini kavrar.
ÖÇ02 Bir araştırmanın genel sürecini algılama ve aşamalarını kavrar.
ÖÇ03 Temel araştırma türlerini tanıma ve birbirinden ayırt edebilir.
ÖÇ04 Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygular, yazar ve sonuçlarını sunabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 2-Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 1-Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 2-Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 3-Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1-Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2-Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 3-Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 4-Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 1-Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 2-Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 3-Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 4-Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 2-Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 4-Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 1-Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 2-Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 3-Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırmanın genel süreci ve aşamaları I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Araştırmanın genel süreci ve aşamaları II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Temel araştırma türlerini tanıma ve birbirinden ayırt edebilme I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Temel araştırma türlerini tanıma ve birbirinden ayırt edebilme II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Bilimsel yayınları (makale, bildiri, poster, tez, proje vb) ve aralarındaki farklar I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Bilimsel yayınlar (makale, bildiri, poster, tez, proje vb) ve aralarındaki farklar II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Matematik eğitimine yönelik bilimsel (ve diğer) araştırmalara ulaşma, inceleme ve derleme yapabilme I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Matematik eğitimine yönelik bilimsel (ve diğer) araştırmalara ulaşma, inceleme ve derleme yapabilme II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Matematik eğitimine yönelik bilimsel (ve diğer) araştırmalara ulaşma, inceleme ve derleme yapabilme III İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunabilme I İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunabilme II İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Matematik eğitimine yönelik bir araştırmayı tasarlama, uygulama, yazma ve sonuçlarını sunabilme III İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Genel tekrar ve tartışma İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Araştırma raporlarının revize edilmesi İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 155
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,20
AKTS 6 AKTS