Genel Bilgi
Kod | ADE803 |
Ad | Karşılaştırmalı Dilbilgisi ve Almancanın Öğretimi I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Almanca eğitimi ile karşılaştırmalı dilbilgisi arasındaki ilişkiyi öne çıkarmaktır
Dersin İçeriği
Bu derste önce kuramsal dilbilgisi kuramları anlatılır. Daha sonra uygulamalı dilbilim genel hatlarıyla tanıtılır. Bir sonraki aşamada ise karşılaştırmalı dilnilgisi ile almanca eğitimi arasındaki ilişki örneklerle anlatılır.
Dersin Ön Koşulu
Ders için önkoşul yoktur
Kaynaklar
Kontrastive Linguistik und Fremdsprachendidaktik Iberoromanisch - Deutsch: Studien zu Morphosyntax, Mediensprache, Lexikographie und ... ... und Unterrichtsentwicklung) von Daniel Reimann | 2014
Notlar
Wortschatz, Wortschätze im Vergleich und Wörterbücher: Methoden, Instrumente und neue Perspektiven (Kontrastive Linguistik / Linguistica contrastiva, Band 3) Buch 1 von 7: Kontrastive Linguistik/Linguistica contrastiva | von Sibilla Cantarini | 2014
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci uygulamalı dilbilimin önemini kavrar |
ÖÇ02 | Öğrenci Karşılaştırmalı dilbilgisinin işevlerini görür |
ÖÇ03 | Öğrenciler Türkçenin dil yapısını daha iyi anlar |
ÖÇ04 | Öğrenciler Türkçe ile Almanca arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri keşfeder |
ÖÇ05 | Öğrenciler Türkçe ile Almanca arasındaki farklılıkları ve benzerlikler görmek suretiyle daha kolay öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Almanca - Türkçe yazı sisteminin karşılaştırılması ve öğrenme sorunlarının tesbit edilmesi | Ders kitabı ve ek materyaller | |
2 | Almanca - Türkçe ses bilgisinin (fonetiğin) karşılaştırılması ve öğrenme sorunlarının tesbit edilmesi | Ders kitabı ve yardımcı materyaller | |
3 | Almanca - Türkçe fonolojik sistemin karşılaştırılması ve öğrenme sorunlarının tesbit edilmesi | Ders kitabı ve yardımcı materyaller | |
4 | Almanca - Türkçe omorfolojinin karşılaştırılması ve öğrenme sorunlarının tesbit edilmesi | Ders kitabı ve yardımcı materyaller | |
5 | Almanca - Türkçe sentaks sisteminin karşılaştırılması ve öğrenme sorunlarının tesbit edilmesi | Ders kitabı ve yardımcı materyaller | |
6 | Almanca - Türkçe anlambilimsel özel durumlar | Ders kitabı ve yardımcı materyaller | |
7 | Türkçe - Almanca pragmatik özel konular | Ders kitabı ve yardımcı materyaller | |
8 | Ara Sınav | Konularla ilgili serbest okuma | |
9 | Türkçe -ve Almancada sözcük türleri | Ders kitabı ve yardımcı materyaller | |
10 | Türkçe -ve Almancada isimler | Ders kitabı ve yardımcı materyaller | |
11 | Türkçe -ve Almancadaki sıfatların karşılaştırılması ve karşılaştırma sonuçlarının dil öğrenimine yansıması | Ders kitabı ve yardımcı materyaller | |
12 | Belirteçlerin karşılaştırılması ve karşılaştırma sonuçlarının dil öğrenimine yansıması | Ders kitabı ve yardımcı materyaller | |
13 | Türkçe -ve Almancadaki fiillerin karşılaştırılması ve karşılaştırma sonuçlarının dil öğrenimine yansıması | Ders kitabı ve yardımcı materyaller | |
14 | Türkçe -ve Almancadaki fiillerin zaman kategorisi | Ders kitabı ve yardımcı materyaller | |
15 | Türkçe -ve Almancadaki fiillerin çatı kategorisi | Ders kitabı ve yardımcı materyaller | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konularla ilgili serbest okuma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |