Genel Bilgi
Kod | ADE1800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmaları konusunda öğrenciye yol göstermek
Dersin İçeriği
Öğrenciye özgü ders ve tez konularının tartışılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: Für Bachelor, Master und Dissertation Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht: Für Bachelor, Master und Dissertation von Martin Kornmeier | 2021
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci derslerle ilgili sorunları kolaylıkla çözer |
ÖÇ02 | Öğrenci doktora teziyle ilgili olarak karşılaştığı kuramsal sorunları çözer |
ÖÇ03 | Öğrenci doktora teziyle ilgili olarak karşılaştığı yöntemsel sorunları çözer |
ÖÇ04 | Öğrenci doktora teziyle ilgili olarak data toplama ve değerlendirme sorunlarını çözer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygulamalı dilbilim nedir | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
2 | Uygulamalı dilbilimin günlük hayattaki yeri | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Yabancı dil öğretiminde uygulamalı dilbilimden nasıl yararlanılır | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
4 | Hukukta uygulamalı dilbilimden nasıl yararlanılır | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Sağlık alanında uygulamalı dilbilimden nasıl yararlanılır | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Enformatik ve uygulamalı dilbilim ilişkisi | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Enformatik ve uygulamalı dilbilimin karşılaştırılması | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Bu dersin sınavı yoktur | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sosyoloji ve uygulamalı dilbilim ilişkisi | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
10 | Psikolojide uygulamalı dilbilimden nasıl yararlanılır | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
11 | Siyaset ve uygulamalı dilbilim ilişkisi | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
12 | Korpus dilbilim ilişkisi | Öğrenciihtiyaçları | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
13 | Ders ve tez ile ilgili her konu belli gün ve saatlerde görüşülür | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
14 | Öğrenci istediği konularda araştırma yapar | Öğrencilerin ihtiyaçlarına bağlıdır | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
15 | Öğrenci yaptığı çalışmaları hocalarla değerlendirir | Ön hazırlık öğrencinin ihtiyaçlarına bağlıdır | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bu dersin sınavı yoktur | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |