Genel Bilgi
Kod | ADE847 |
Ad | Çağdaş Edebiyat Öğretim Yöntemleri I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, yabancı dil öğretiminde edebi metinlerin işlevini ve etkisini fark etmek ve çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri dayandıkları temel ilkeler ışığında irdeleyerek, yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği
Çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri araştırılarak irdelenecek ve alanla ilgili kuramlar yabancı dil eğitimi bağlamında analiz edilecek.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Jürgen Belgrad & Martmut Melenk (1996). Literarisches Verstehen - Literarisches Schreiben - Positionen und Modelle zur Literaturdidaktik. Hohengehren: Schneider Verlag Waldmann, Günter (1999). Produktiver Umgang mit Literatur im Unterricht. Grundriss einer produktiven Hermeneutik. 2. korr. Auflage. Baltmannsweiler: Schneider. Ingo Scheller (2016). Szenisches Interpretation. Seelze: Kett Verlag
Notlar
Munise Aksöz (Yıldırım) (2012). Kısa Anlatı Türleri ve Öğretimi. Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunları uygular |
ÖÇ02 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin işlevini ve amacını kavrar |
ÖÇ03 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini yabancı dil dersinde kullanma yetisine sahip olur |
ÖÇ04 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin yabancı dil dersine etkisini ayırt eder |
ÖÇ05 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini karşılaştırır |
ÖÇ06 | Bilimsel çalışmalarda çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin işlevini kavrar |
ÖÇ07 | Waldmann'ın üretimsel edebiyat öğretim yöntemini öğrenir ve kavrar |
ÖÇ08 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan Waldman'ın üretimsel edebiyat öğretim yönteminin yabancı dil dersinde önemini ayırt eder |
ÖÇ09 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan Waldmann'ın üretimsel edebiyat öğretim yöntemini yabancı dil dersinde işlevini sorgular |
ÖÇ10 | Yaratıcı yazma yöntemini öğrenir ve kavrar |
ÖÇ11 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan yaratıcı yazma yönteminin yabancı dil dersinde önemini ayırt eder |
ÖÇ12 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan yaratıcı yazma yönteminin yabancı dil dersinde işlevini sorgular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerine genel bir bakış | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerinin yabancı dil öğretiminde yeri | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerinin yabancı dil öğretimine etkisi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Waldmann modeli ve kapsamlı dört aşamasının incelenmesi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ön basamak: yazınsal metinlerle oyun. | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | 1. aşama: Yazınsal metinlerin okunması ve alımlanması | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | 2. aşama: Yazınsal metinlere somutlaştırıcı öznel uyum. | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | 3. aşama: Yazınsal metinlerin yazınsal işlenmesi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | 4. aşama: Yazınsal metinlerle metni aşan uygulamalar. | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Waldmann modelinin farklı kaynaklarda taranması ve analiz edilmesi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yaratıcı Yazmanın özelliklerinin incelenmesi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yaratıcı Yazma yönteminin farklı kaynaklardan taranması ve analiz edilmesi | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini farklı kaynaklardan tarama ve eleştirel yaklaşımla tartışma | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri hakkında genel bir tekrar | Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |