ADE828 Karşılaştırmalı Yazın Bilimi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE828
Ad Karşılaştırmalı Yazın Bilimi II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN


Dersin Amacı / Hedefi

Karşılaştırmalı yazın biliminin yazınsal kişilik gelişimindeki önemi ve batı kültürünün kavraması

Dersin İçeriği

Karşılaştırmalı yazın bilimi ve önemi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Holdheim, W. W. (1972). Komparatistik und Literaturtheorie. arcadia, 7(2), 297.

Notlar

Schneider, J. (Ed.). (2009). Methodengeschichte der Germanistik. Walter de Gruyter.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Karşılaştırmalı Yazınbilimin yazın ve diğer bilimler içerisindeki önemini kavrar
ÖÇ02 Karşılaştırmalı Yazınbilimin ana kavramlarını temsil eden önyargı, yabancı -öz , stereotip leri irdeler ve tarih içerisinde kültürlerarasılıktaki etki unsurunu seçilmiş eserler aracılığı ile irdeler
ÖÇ03 Karşılaştırmalı Yazınbilimin yazın felsefesi ile ilgili ilintisini önemli batılı ve doğulu düşünürlerin yazılarında kavrar
ÖÇ04 Karşılaştırmalı Yazınbilimin tarihçesini belirlemiş olan Fransız Okulu ve Amerikan okulunun üniversite kürsülerinin gelişimine sağladığı eleştirel katkıyı irdeler
ÖÇ05 Karşılaştırmalı Yazınbilimde çevirinin önemini ünlü seyyah ve gezginlerin kültürlerarasılığa olumlu ve olumsuz etkilerini eserler bazında irdeler
ÖÇ06 Batı ve Doğu kültürünü medyalararası ve metinlerarasılık zeminde tarihten günümüze kronolojik olarak alımlar
ÖÇ07 Yazınsal bir tür olan seyahatnameler aracılığı ile öz ve yabancı kavramlarını ve önemli temsilcilerini bilir
ÖÇ08 Karşılaştırmalı yazının dünya yazını içerisindeki yeri ve önemini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Karşılaştırmalı yazınbilime giriş: İmge, Önyargı, Stereotip kavramlarını bilir Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Karşılaştırmalı Yazınbilimin tarihçesi ve Uluslar Ölçütündeki Yansıması: Antik, Ortaçağ kavramlarını bilir Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 18. ve 19. yüzyıl karşılaştırmalı yazınbilimin tarihçesini öğrenir Goethe , Madame de Stael, Herder 'in birincil eserlerinin irdelenimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Doğu kültürünün batıdaki yansımasını öğrenir Madame de Stael ve onun yazınbilimdeki etkisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Alman kültürünün doğuya imge, önyargı, öz ve yabancı kavramları çerçevesinde yansıtılmasını eleştirir Daniel Caspar von Lohenstein 'in İbrahim Bassa ve İbrahim Sultan adlı eserlerinde Alman kültürü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Heinrich Heine'nin eserlerini öğrenir Heinrich Heine'nin Almansor adlı eserinde Endelüs emevi devleti doğu ve batının savaşı ve reconquista Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Alman Kültüründe Türk İmgesi ve Tarihçesini kavrar Tannhauser ve Türklerin kökeni hakkında Almanların tarihteki varsayımları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Alman Baladlarında Türk İmgesi konusunu irdeler Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Alman vaazlarında Türk İmgesi kavramını irdeler Martin Luther ve Abraham a Sancta Clara Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma
11 Osmanlının 16.- 19. yüzyıla kadar Avrupadaki doğu imgesini belirlemesini irdeler Busbeq ve Lady Montagunun Mektupları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 Doğunun 18. ve 19 yüzyılda Avrupa'daki gizemli imgesi ve Doğu modasını öğrenir Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Batının 18. ve 19. yüzyıldaki Doguda ki gizemli imgesi ve batı modasını öğrenir Ön okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Osmanlı dönemi şair ve yazarlarda Avrupa İmgesini irdeler Cenap Şahabettin ve eserleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Anadolu topraklarında 19 yüzyılda bir Alman Seyyahı öğrenir Edmund Naumann ve eseri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.05.2023 08:45