ELT1736 Problem Based Learning in ELT

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT1736
Ad Problem Based Learning in ELT
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ


Dersin Amacı

Bu ders, katılımcıların problem-temelli öğrenme konusunda gerekli teorik bilgileri edinmelerini ve bu konuda ders materyali geliştirmek için bilgi ve deneyim kazanmalarını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Probleme dayalı öğrenmenin tanımı ve tarihsel gelişimi; farklı probleme dayalı öğrenme modelleri; değişik alanlarda probleme dayalı öğrenmenin uygulaması; probleme dayalı öğrenmede program tasarımı ve değerlendirmesi

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Huba, M. E. & Freed, J. E. (2000) Learner-Centered Assessment on College Campuses: Shifting the Focus from Teaching to Learning, Boston: Allyn and Bacon. Kırkgöz, Y. (2015). Designing and implementing an innovative problem-based teacher education course. American Journal of Educational Science, 1(5), 229-239. Kırkgöz, Y. (2017). Working the problem: Finding solutions to student dissatisfaction in EAP for engineering. In Stewart, T. (Eds.), Voices from the TESOL classroom: Participant inquiries in higher education classes (pp. 17-26). TESOL International Association: Alexandria, Virginia. Kırkgöz, Y. (2018). Problem-based Learning in a teacher education program: A study of learning outcomes. In Z. S. Genç (Ed.), Updating perspectives on English language teaching and teacher education (pp. 79- 92). Peter Lang. Kırkgöz, Y., & Turhan, B. (2021). Views of Turkish EFL teacher trainees toward technology integrated PBL practices. English Language Teaching Educational Journal, 4(1), 71-83.

Notlar

Ek kaynak, makale, konu ile ilgili videolar ilgili öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Problem temelli öğretimde kullanılan farklı yaklaşımları değerlendirir.
ÖÇ02 Problem temelli öğretim kavramı ve uygulaması hakkında farkındalık oluşturur.
ÖÇ03 Problem temelli öğretimin İngilizce müfredatında uygulanmasını araştırır.
ÖÇ04 Problem temelli öğretim yöntemini mesleki İngilizce öğretiminde uygulanmasını tartışır.
ÖÇ05 Problem temelli öğretim yöntemine göre tasarlanan programları eleştirel olarak değerlendirir.
ÖÇ06 Problem temelli öğretimine dayalı materyal hazırlamada teknolojik araçları uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Problem temelli öğretime genel bir bakış Önceden okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Problem temelli öğretimin aşamaları nedir ve çeşitleri nelerdir? Önceden okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Problem temelli öğretimin ilköğretim İngilizce programına uyarlanması Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 İlköğretim İngilizce programına uygun materyal geliştirme İnternet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Problem temelli öğretimin ortaöğretim İngilizce programına uyarlanması Okuma ve tartışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Ortaokul düzeyi İngilizce programı için materyal geliştirme Internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Problem temelli öğretimin mesleki İngilizcede uygulanması Makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Konuların okunması ve tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Problem temelli öğretimin İngilizce öğretmenliği alanında uygulanmasının incelenmesi Ön okuma, kütüphabe araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Yüksek öğretimde Problem temelli öğretim Internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Problem temelli öğretime dayalı öğrenme programının değerlendirilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Problem temelli öğretimde yansıtıcı düşünme Internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
13 Teknolojinin uygulanması Internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
14 Web 2.0 araçları ile uygulamalar Internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Sanal gerçeklik uygulamaları Internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tartışma Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 8 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 20 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS