ELT1826 Pedagogy of English as an International Language

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ELT1826
Ad Pedagogy of English as an International Language
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YONCA ÖZKAN


Dersin Amacı

Öğretmen adaylarında İngilizcenin ortak dil olarak kullanılması ve İngilizcenin dünya üzerindeki yeri

Dersin İçeriği

ortak dil İngilizce, Dünya İngilizceleri, uluslararası bağlamda İngilizcenin kullanımı, ortak dil İngilizcenin öğretilmesinde uygulanan son yöntem ve stratejiler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Jenkins, J. (2015). Global Englishes. Routledge. Marlina, R. & Giri Ashish, R. 2014). The Pedagogy of English as an International Language. Springer. Articles published in scientific, indexed journals.

Notlar

Crystal, D. (1997). English as a global language. Cambridge: Cambridge University Press. Crystal, D. (1999). From out in the left field? That’s not cricket: Finding a focus for the language curriculum. In R. S. Wheeler (Ed.), The workings of language: From prescriptions to perspectives (pp. 91–105). Westport: Praeger. Jenkins, J. (2015). Global Englishes. Routledge. Jenkins, J. (2007). English as a lingua franca: Attitude and identity. Oxford: Oxford University Press. Jenkins, J. (2009). World Englishes: A resource book for students (2nd ed.). London/New York:Routledge.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretmen adaylarının Dünya İngilizceleri ve kullanım sahalarını kavraması
ÖÇ02 Öğretmen adayları hedef ders içeriğinin anlama, irdeleme ve yorumlama
ÖÇ03 Öğretmen adaylarının EIL bağlamında terimleri anlaması ve tartışabilmesi
ÖÇ04 Öğretmen adaylarının anlaşılabilirlik üzerine farkındalıkları
ÖÇ05 Öğretmen adaylarının anadil konuşucusu ve anadil konuşucusu olmayanlar üzerine tartışmaları


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngiliz Dili Eğitimi alanında çeşitli akım ve kuramları değerlendirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında belirli bir konudaki uzmanlığını geliştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında yapılmış araştırmaları kapsamlı bir şekilde anlar ve değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası takımlara dahil olup grup çalışmaları yapar. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çeşitli kitlelerle bilgi paylaşımı yapar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve yöntemsel becerilerin yanı sıra bu bilgileri kullanarak yaratıcı fikirler geliştirir ve üzerlerinde çalışabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ve araştırma süreçlerini etik değerlere uyarak sürdürür. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak bilime katkıda bulunur. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda bilimsel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İngilizcenin ortak dil olarak kullanılması Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 İngilizcenin farklı coğrafyalarda farklı aksanlarla kullanımı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Sosyokültürel bağlamda İngilizceye bakış Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Ortak dil İngilizce ve anlaşılabilirilik Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Ortak dil İngilizce ve dile alternatif yaklaşımlar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
7 Öğretmen yetiştime ve dil öğretiminde EIL bağlamında yaklaşımlar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 EIL bağlamında içerik geliştirme Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
9 İngilizceyi anadil ve anadili olmayan kullanıcıları tarafından Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Kültürlerarası etkileşimin dile yansımaları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 EIL in öğretmen adayları üzerindeki inaç sistemi üzerindeki etkileri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğretmen adaylarının İngilizcenin EIL bağlamında öğretilmesi hususunda pratikleri Ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
13 Öğretmen adaylarının staj okullarındaki öğrenme ortamı üzerine yansıtıcı görüşleri Grup buluşma ve plan Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Hedef makale analizi ve sunumu Grup tartışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Grup ödevi Grup tartışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Seminer bağlamında tartışmalar Takım çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
17 Yarıyıl sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS