Genel Bilgi
Kod | BİO604 |
Ad | Hücrenin Moleküler Biyolojisi II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN DEMİRHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Prokaryotik ve ökaryotik genetik materyalin yapı, organizasyon ve fonksiyonlarının, canlının normal yaşamı ve bazı hastalıklardaki öneminin moleküler düzeyde anlaşılması için gerekli bilgileri vermek.
Dersin İçeriği
Giriş program sunumu. Ders planı. Nukleusun önemi, orjini ve evrimi, Nukleer zarf ve por kompleksi, Nukleus-sitoplazma arası moleküler trafik, Kromozom ve kromatin yapısı, Nukleus ve rRNA; Nukleusun hücre döngüsündeki durumu, Metabolizma, Metabolizmanın evrimi, Mitokondri ve plastidlerin evrimi, Mitokondrinin yapısı, Oksidatif fosforilizasyonu moleküler mekanizması; kemiozmotik teori, Kloroplast ve plastitler, fotosentez ve pereksizomlar, Hücre iskeleti: Aktin flamentlerinin yapı ve organizasyonu, Aktin, Miyozin ve Hücre hareketi, Ara flamentler, Mikrotübüller, Mikrotübül motor proteinleri ve hareket, Sil, kamçı ve sentriyol. Hücre iskeletinin mitozdaki organizasyonu, Kromozomların hareketi, Hücre haberleşmesi: Sinyal molekülleri ve sinyal reseptörleri, Hücrede sinyal iletim yolakları, Sinyal iletimi ve Hücre iskeleti, VİZE/FİNAL SINAVI
Dersin Ön Koşulu
BİO-603 Hücrenin Mpleküler Biyolojisi I almış olmak
Kaynaklar
Hücrenin Moleküler Biyolojisi
Notlar
Hücrenin Moleküler Biyolojisi Ders sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nukleus zarının moleküler yapı ve işlevlerini bilir. |
ÖÇ02 | nukleer elemanların ve nukleoplazmanın moleküler yapı ve işlevlerini bilir. |
ÖÇ03 | Mitokondri, plastitler ve hücre iskeleti elemanlarının moleküler yapı ve işlevlerini açıklayabilmek |
ÖÇ04 | Hücre haberleşmesinin temel mekanizmalarını bilir |
ÖÇ05 | başlıca sinyal iletişim yolaklarını açıklayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hücrenin moleküler biyolojisine giriş-II | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Nuleusun önemi | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Nukleus-sitoplazma arası moleküler trafik, kromozom ve kromatin yapısı | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kromatin ve krozomların yapısı | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Nukleus ve hücre döngüsü | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Mitokondri ve plastidlerin yapısı | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kloroplast ve plastitler, fotosentez ve pereksizomlar | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Çoktan seçmeli soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hücre metabolizması ve fotosentez | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Aktin, Miyozin ve Hücre hareketi | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Ara flamentler | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Mikrotibüler, Mikrotübül motor proteinleri ve hareket | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Hücre haberleşmesi: Sinyal molekülleri ve sinyal reseptörleri | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hücrede sinyal iletim yolakları | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sinyal iletimi ve Hücre İskeleti | İlgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |