Genel Bilgi
Kod | TDE710 |
Ad | Yeni Türk Edebiyatı II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Cumhuriyet dönemi Türk romanının 1950 sonrası gelişim ve değişim çizgisini ortaya çıkarmak; Türk romanında modernist eğilimleri tartışmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Cumhuriyet dönemi Türk romanı, 1950 sonrasında ortaya çıkan şiir hareketleri, modernist romanın özellikleri, modernist Türk roman yazarları, 1950 sonrası modernist Türk romanları, realist çizgiden uzaklaşan Türk romanlarının kurgu ve içerik özellikleridir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Jale Parla, Donkisottan Bugüne Roman Nurdan Gürbilek, Yer Değiştiren Gölge Nurdan Gürbilek, Ev Ödevi Oğuz Demiralp, Kutup Noktası Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri Berna Moran Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, II, III Ahmet Hamdi Tanpınar, Huzur Yusuf Atılgan, Anayurt Oteli Oğuz Atay, Tutunamayanlar Adalet Agaoglu, Bir Düğün Gecesi
Notlar
Jale Parla, Donkisottan Bugüne Roman Nurdan Gürbilek, Yer Değiştiren Gölge Nurdan Gürbilek, Ev Ödevi Oğuz Demiralp, Kutup Noktası Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri Berna Moran Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, II, III Ahmet Hamdi Tanpınar, Huzur Yusuf Atılgan, Anayurt Oteli Oğuz Atay, Tutunamayanlar Adalet Agaoglu, Bir Düğün Gecesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cumhuriyet dönemi Türk romanını tanır. |
ÖÇ02 | 1950 sonrasında ortaya çıkan şiir hareketlerini tanır. |
ÖÇ03 | Modernist romanın özelliklerini tanır. |
ÖÇ04 | Modernist romanın özelliklerini açıklar. |
ÖÇ05 | Modernist Türk roman yazarları hakkında bilgi sunar. |
ÖÇ06 | 1950 sonrası modernist Türk romanlarını tanır. |
ÖÇ07 | 1950 sonrası modernist Türk romanlarını tartışır. |
ÖÇ08 | Realist çizgiden uzaklaşan Türk romanlarının kurgu ve içerik özelliklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cumhuriyet dönemi Türk romanına genel bir bakış. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Modernizm, modernite ve modernist roman kavramları. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Modernist romanın kurgu ve içerik özellikleri. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Türk romanında modernist eğilimlerin tarihçesi. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tanpınarın romanlarında modernist unsurların tartışılması. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tanpınarın Huzur romanının modernist roman çerçevesinde çözümlenmesi. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yusuf Atılganın romanlarında modernist unsurlar. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Anayurt Otelinin modernist roman çerçevesinde çözümlenmesi ve tartışılması. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Oğuz Atayın romanlarında modernist unsurlar. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tutunamayanların çözümlenmesi ve tartışılması. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Adalet Ağaoğlunun romanlarında modernist unsurlar. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bir Düğün Gecesinin modernist roman çerçevesinde çözümlenmesi ve tartışılması. | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uygulama I (Modernist roman sonrasında Türk romanının güncel görünümü hakkında tartışma I) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Uygulama II (Modernist roman sonrasında Türk romanının güncel görünümü hakkında tartışma II) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |