Genel Bilgi
Kod | RES771 |
Ad | Desen ve Çizimde Çağdaş Çözümlemeler I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SONER TİRE |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste bir nesnenin geleneksel çizim teknikleri ve çağın teknolojileriyle desene uygun deneysel çalışmalar yaparak sanat tarihinde yer alan desen örnekleri ile konu-kavram-teknik, biçim içerik açısından kuramsal ve uygulamalı analizleri yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste bir nesnenin geleneksel çizim teknikleri ve çağın teknolojileriyle desene uygun deneysel çalışmalar yapılacak ve sanat tarihinde yer alan desen örnekleri ile konu-kavram-teknik, biçim içerik açısından kuramsal analizleri yapılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Sanatçı defterleri-YKY yayınları Çizgi ve Eller-YKY yayınları
Notlar
Yazılı ve Görsel Kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Desenin temel çizim tekniklerini dener. |
ÖÇ02 | Desenin geleneksel biçim ve form anlayışını kavrar. |
ÖÇ03 | Modern sanatın biçim, form ve çizim özelliklerini dener. |
ÖÇ04 | Günümüz teknolojisinin yeni ve ferklı teknikleriyle desen ve çizim olanaklarını dener. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Desen ve çizimin sanat tarihsel süreçte incelenmesi. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Mağara resimlerinde desen ve özellikleri. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Antik Yunan sanatında desen. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Ortaçağ sanatında desen. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Rönesans'da Desen | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Akademizm ve akademik desen | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Modernizm ve modern sanatta desen. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Bir nesnenin madde özelliklerinin ışık gölgeci anlayışla yansıtılması 1 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Bir nesnenin madde özelliklerinin ışık gölgeci anlayışla yansıtılması 2 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Bir nesnenin madde özelliklerinin ışık gölgeci anlayışla yansıtılması 3. | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Fırça ile deneysel desen çalışmaları | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Fırça ile deneysel desen çalışmaları 2 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Günümüz teknolojileri ile deneysel çizim çalışmaları 1 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Günümüz teknolojileri ile deneysel çizim çalışmaları 2 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |