MGS800 Seminer (Z)

8 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MGS800
Ad Seminer (Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERAP ÇABUK


Dersin Amacı

Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Seminer konusu nasıl belirlenir, içeriği nasıl planlanır, nasıl raporlanır. Tez yazmaya başlamadan önce aynı süreci seminer üzerinde uygulayarak tecrübe edinme.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.

Notlar

Araştırma Yöntemleri N.Karasar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
ÖÇ04 Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır.
ÖÇ05 Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer hazırlama sürecinin incelenmesi. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Seminer konusunun belirlenmesi. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kaynak taraması. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Kaynak tarama faaliyetlerine devam edilmesi Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Kaynak araştırması yetersiz görülürse devam edilmesi Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 İçerik oluşturma. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Ön yazıma başlama. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Yapılanların gözden geçirilmesi. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sürecin değerlendirilmesi Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Eksiklerin giderilmesi. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Bulguları değerlendirme Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sonucun yazımı. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 İlk okuma ve değerlendirme. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Eksikleri tamamlama. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Son kontrol. Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 120 120
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 190
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,60
AKTS 8 AKTS