Genel Bilgi
Kod | MGS800 |
Ad | Seminer (Z) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP ÇABUK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Seminer konusu nasıl belirlenir, içeriği nasıl planlanır, nasıl raporlanır. Tez yazmaya başlamadan önce aynı süreci seminer üzerinde uygulayarak tecrübe edinme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Seçilen konuya ilişkin kaynaklar kullanılacaktır.
Notlar
Araştırma Yöntemleri N.Karasar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ÖÇ04 | Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama bilim dalına ait klasik, modern ve postmodern kuramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçları tanımlar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalının konularına dair değişkenleri belirleyerek araştırma modelleri geliştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama bilim dalındaki kuramlara dair geliştirilen modelleri uygulayarak elde edilen sonuçları yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Günümüz pazarlama meslek gruplarının karşılaştığı sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirebilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alarak etkin biçimde çalışabilir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlayabilir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanına ilişkin bilgiye ulaşma, analiz yapma ve yorumlamaya dair bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma alanına ilişkin bilgi, yorum ve önerileri akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama alanının gelişmesine katkı sağlayacak özgün araştırma yöntemleri ve araçları geliştirerek uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel ve çevresel konularla ilgili bilince sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütlerin ve uygulamacıların karar alma sürecini desteklemek için temel oluşturur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer hazırlama sürecinin incelenmesi. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kaynak taraması. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kaynak tarama faaliyetlerine devam edilmesi | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kaynak araştırması yetersiz görülürse devam edilmesi | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İçerik oluşturma. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Ön yazıma başlama. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Yapılanların gözden geçirilmesi. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sürecin değerlendirilmesi | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Eksiklerin giderilmesi. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Bulguları değerlendirme | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sonucun yazımı. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | İlk okuma ve değerlendirme. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Eksikleri tamamlama. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Son kontrol. | Kaynak taraması, danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 120 | 120 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,60 | ||
AKTS | 8 AKTS |