Genel Bilgi
Kod | FDB839 |
Ad | Modernleşme, Küreselleşme ve Din |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET ALİ KIRMAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Modernleşme, küreselleşme ve din olgularının karşılıklı etkileşimini ele almayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Modernleşme, küreselleşme ve din olgularının kesişim alanlarını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Bauman, Z., & Yılmaz, A. (1999). Küreselleşme: toplumsal sonuçları. Ayrıntı Yayınları.
Notlar
Bauman, Z., & Yılmaz, A. (1999). Küreselleşme: toplumsal sonuçları. Ayrıntı Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Modernleşme olgusunu açıklar. |
ÖÇ02 | Küreselleşme olgusunu açıklar. |
ÖÇ03 | Din olgusunu açıklar. |
ÖÇ04 | Modernleşme ve küreselleşme arasında ilişkik kurar. |
ÖÇ05 | Din ve küreselleşme ilişkisini açıklar. |
ÖÇ06 | Din ve modernleşme ilişkisini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modernleşme | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Batılılaşma | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
3 | Modernleşme ve Batılılaşma | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Küreselleşme | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Modernleşme ve Küreselleşme | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Küreselleşme Modernleşme ve Din | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sosyolojik Açıdan Din | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | İlgili Kaynakları Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Sosyal Teoride Din | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Din Kuramları | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Modernleşme Kuramları | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Batılılaşma ve Küreselleşme | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Din ve Modernleşme | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | Din ve Batılılaşma | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | Din ve küreselleşme. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Değerlendirme | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kaynakları Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |