FDB801 Psikoloji Kuramlarının Din Anlayışı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB801
Ad Psikoloji Kuramlarının Din Anlayışı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; psikoloji kuramlarının din anlayışlarının, kuramların temel argümanları ve önde gelen psikologların görüşleri bağlamında kavranmasını sağlayarak alanın tarihi ve fikiri dokusunun oluşumunu ortaya koyabilmektir.

Dersin İçeriği

Psikoloji ekollerinin din ve dindarlığa dair görüş ve teorileri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Modern Psikoloji Tarihi, Duane P. Schultz, Sydney Ellen Schultz, Çeviri: Yasemin Aslay, Kaknüs Yayınları.

Notlar

Dokuz Din Kuramı, Daniel L. Pals


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Psikoloji kuramlarını genel özellikleriyle tanımlayabilecek.
ÖÇ02 Kuramların birbirinden farklılaşan yönlerini analiz edebilecek.
ÖÇ03 Psikoloji kuramlarının tarihsel süreç içinde din ile olan ilişkilerini yordayabilecek.
ÖÇ04 Kuramların önde gelen isimlerini tanıyacak.
ÖÇ05 Bilişsel psikoloji ve davranışçı psikoloji ile din ilişkisini kavrayacak
ÖÇ06 Psikanalizin temel ilkelerini, öne çıkan psikanalistleri ve bunların dine yaklaşımlarını kavrayacak
ÖÇ07 Hümanist psikoloji ve din ilişkisini kuramda önde gelen isimler bağlamında analiz edecek.
ÖÇ08 Varoluşcu psikolojinin din anlayışını tanımlayabilecek.
ÖÇ09 W. James ve psikoloji geleneğinin din anlayışı hakkında fikir sahibi olacak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. 1
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 2
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 1
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 1
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikoloji Kuramlarının Tanımlanması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Psikoloji Kuramlarının Ortaya Çıkışı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 W. James ve Din Anlayışı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 G. Allport ve Din Anlayışı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Psikanaliz ve Din okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 S. Freud, Psikanaliz ve Din Anlayışı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 C.G. Jung, Analitik Psikoloji ve Din Anlayışı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 A. Adler, Bireysel Psikoloji ve Din Anlayışı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Hümanist Psikoloji ve Din okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 A. Maslow'un Psikolojideki Yeri ve Din Anlayışı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 E. Fromm'un Psikolojideki Yeri ve Din Anlayışı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Varoluşçu Psikoloji ve Din okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 S. Kierkegard ve Din Anlayışı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Davranışçılık ve Din Anlayışı okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS