SD0471 Jeolojik Miras

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0471
Ad Jeolojik Miras
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Etiket ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ATİKE NAZİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ATİKE NAZİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ATİKE NAZİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Jeolojik Miras olarak kabul edilen doğal güzelliklerimizin (fosiller, mineraller, süstaşları, madenler, obruklar, kumullar, mağaralar, volkanlar ve benzeri) korunmasını sağlamak ve onları gelecek kuşaklara aktarmak için öğrencilerimizi bilinçlendirmek, Jeolojide yeni olan jeolojik miras, jeoturizm ve jeopark alanları kavramlarını ve Türkiye'nin sahip olduğu Doğal Anıt Nitelikli Jeolojik Oluşumları tanıtmaktır.

Dersin İçeriği

Jeolojik Miras Kavramı, Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar, Jeolojik Miras listeleri, korunması ve önemi, Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi, Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

https://www.jmo.org.tr/resimler/ekler/1fb2a2a78621fd7_ek.pdf

Notlar

http://www.jemirko.org.tr/ Milli Parklar Kanunu http://www.mta.gov.tr/v2.0/birimler/jeolojik_miras/index.php MİLLİ PARKLAR KANUNU 23 Mart 2012 CUMA Resmî Gazete Sayı : 28242; Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: KORUNAN ALANLARDA YAPILACAK PLANLARA DAİR YÖNETMELİK 19 Şubat 2013 SALI Resmî Gazete Sayı : 28564 Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: KORUNAN ALANLARIN TESPİT, TESCİL VE ONAYINA İLİŞKİN USUL VE ESASLARA DAİR YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK www.globalgeopark.org www.geoparks.net


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Jeoturizm, jeopark ve jeolojik miras kavramlarını açıklar.
ÖÇ02 Türkiyede ve Dünyada jeolojik miras çalışmalarını anlatır.
ÖÇ03 Doğada bulunan jeolojik yapıların farkındalığı açıklar.
ÖÇ04 Doğal varlıkların korunma yöntemlerini uygular.
ÖÇ05 Doğa tarihi müzelerinin kurulması ve yaygınlaştırılmasında aktif rol alır.
ÖÇ06 Türkiye'de şimdiye kadar Jeolojik Miras olarak kabul gören alanların artmasına katkı koyar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, dersle ilgili tanımlar, kavramlar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 JeolojikMiras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Jeolojik Miras listelerinin Oluşturulması Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Avrupa jeolojik miras listeleri Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Amerika jeolojik miras listeleri Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Afrika jeolojik miras listeleri Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Asya-Pasifik Bölgesi jeolojik miras listesi Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiye'nin jeolojik miras listesi Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Jeoloji ve Arkeoloji- Jeoarkeoloji Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Jeoturizm Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 JeolojikMirasın korunması ile ilgilikanunlar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Milli Parklar, Özel Koruma alanlarıve Jeoparklar Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
15 Jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi geliştirme, jeopark alanları kullanımı Kaynakları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynakları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 11 11
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.08.2023 12:28