Genel Bilgi
Kod | SD0487 |
Ad | Evrim ve Fosil Kanıtlar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ATİKE NAZİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ATİKE NAZİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Evrimi ve jeolojik zamanlarda canlılardaki değişimini fosil kanıtlarla öğretmek.
Dersin İçeriği
Evrim, Teorileri, Fosilkanıtlar
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Prof.Dr. Ali DEMİRSOY, Kalıtım ve Evrim, Palme Yayınevi, Ankara Türlerin Kökeni, Charles DARWIN Steven M. Stanley, Zaman içinde yeryuvarı ve yaşam, 1989, W.H. Freeman and Company, USA Evrim, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları, Ankara Prof.Dr. Cazibe SAYAR, Paleontoloji, İTÜ Kütüphanesi, Sayı: 1435, İSTANBUL
Notlar
https://evolution.berkeley.edu/ http://www.bio.utexas.edu/faculty/sjasper/Bio301M/histevolth.htm https://education.nationalgeographic.org/resource/speciation
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Evrim Kavramını anlatır |
ÖÇ02 | Evrim Teorilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Yaşamın başlangıcını açıklar. |
ÖÇ04 | İlk hayvan ve bitki fosillerini anlatır. |
ÖÇ05 | Tür kavramını açıklar. |
ÖÇ06 | Jeolojik zamanı ve karakteristik fosilleri anlatır. |
ÖÇ07 | Fosillerin jeolojik zaman içinde değişimini açıklar. |
ÖÇ08 | Evrimin değişen bir mekanizma olduğunu anlatır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Evrim Kavramı. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Evrimin Tarihsel Gelişimi | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Evrim mekanizmaları. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Evrim Kanıtları. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tür (Biyolojik, coğrafik ve morfolojik türler) Jeolojik ve Paleontolojik Deliller. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Dünya Üzerindeki Yaşam Tarihi: İlk Fosiller, Toplu Yok oluşlar. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Jeolojik Zamanlarda Omurgasızlar (Trilobitler). | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Jeolojik Zamanlarda Omurgasızlar (Sefalopodlar). | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Jeolojik Zamanlarda Omurgalılar (Balıklar ve Kurbağalar). | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Jeolojik Zamanlarda Omurgalılar (Sürüngenler ve Kuşlar). | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Jeolojik Zamanlarda Omurgalılar (Memeliler). | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Jeolojik Zamanlarda Omurgalılar (Atlar ve Filler). | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Jeolojik Zamanlarda Hominidler | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Jeolojik Zamanlarda Bitkiler. | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |