Genel Bilgi
Kod | SD0082 |
Ad | Parçacık Fiziği ve CERN |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AYSEL KAYIŞ TOPAKSU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel parçacık fiziğini anlayıp bu konuda güncel gelişmeleri izleyebilmek.
Dersin İçeriği
Temel parçacıklar, deneysel metotlar ve bu alandaki güncel gelişmeler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlgili makaleler
Notlar
Meraklısına Parçacık ve Hızlandırıcı Fiziği, Bora Akgün, Gökhan Ünel, Samim Erhan, Sezen Sekmen, Umut Köse, Veli Yıldız
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Maddenin temel yapıtaşlarını ne olduğunu açıklar |
ÖÇ02 | temel yapıtaşları arasındaki arasındaki etkileşimleri açıklar |
ÖÇ03 | Parçacık fiziğinde korunum yasalarını kavrar |
ÖÇ04 | Yüksek Enerji Deneylerinin nasıl yapıldığını kavrar |
ÖÇ05 | Güncel Parçacık Fiziği Deneylerini takip eder |
ÖÇ06 | Evrenin oluşumu hakkında tartışır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel kavramlar | İlgili makaleyi okusun | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | Korunum yasaları | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Elektromanyetik Etkileşmeler | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Zayıf etkileşimler | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kuvvetli Etkileşmeler | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Parçacıkların madde ile etkileşimi | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sinava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Deneysel Metotlar | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Detektörler | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Hızlandırıcılar | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Eski deneylere örnekler | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Güncel Deneyler I | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | CERN deneyleri | İlgili makaleyi okusun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Gelecek Nesil Deneyler | Yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |