Genel Bilgi
Kod | SD0194 |
Ad | Python Programlama Diline Giriş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MURAT KARA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MURAT KARA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MURAT KARA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Python Programlama Dilini Öğrenmek ve Dilin Özelliklerini Kavramak, Örnek Uygulamalar Yapabilmek.
Dersin İçeriği
Kurulum, Değişkenler, Operatörler, Koşullar, Döngüler, Hata Ayıklama, Listeler, Sözlükler, Fonksiyonlar, Modüller, Düzenli İfadeler
Dersin Ön Koşulu
Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak.
Kaynaklar
Dersin web sitesinden çevrimiçi olarak erişilebilir.
Notlar
Derste verilmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Python programlama dilini tanır. |
ÖÇ02 | Python da özellikleri tanır. |
ÖÇ03 | Python kurulumunu yapar. |
ÖÇ04 | Programlama yapmayı anlar ve uygular. |
ÖÇ05 | Kendi işleri için programlama yapar. |
ÖÇ06 | Python da Değişkenleri anlar ve kullanır. |
ÖÇ07 | Python da İşleçleri ve koşulları anlar ve kullanır. |
ÖÇ08 | Python da Döngüleri anlar ve uygulamalı olarak kullanır. |
ÖÇ09 | Python da Karakter dizilerini kullanır. |
ÖÇ10 | Python da Dosya işlemlerini kullanır. |
ÖÇ11 | Python da Fonksiyon kullanımını anlar ve uygular. |
ÖÇ12 | Python da Liste ve demetleri kullanır. |
ÖÇ13 | Python da Sözlükleri ve kümeleri kullanır. |
ÖÇ14 | İstisnalar ve Hata ayıklamayı anlar ve uygular. |
ÖÇ15 | Python da Modülleri anlar ve Kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Python programlama dilini tanır. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Özelliklerini tanır | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Kurulumunu yapmayı öğrenir | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Programlama yapmayı öğrenir | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Kendi işleri için programlama yapar | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | Değişkenler | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | İşleçler, koşullar | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Döngüler | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Karakter dizileri | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Dosya işlemleri | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Fonksiyonlar | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Liste ve demetler | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Sözlükler ve kümeler | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | Hata ayıklama | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |