Genel Bilgi
Kod | SD0465 |
Ad | Doğal antimikrobiyaller ve antimikrobiyal değerlendirme metotları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Antimikrobiyallerin rolü ve faaliyet mekanizması, doğal antimikrobiyaller, hakkında bilgi edinir. Bitki fenolleri, laktik asit bakterileri gibi doğal antimikrobiyalların öğretilmesi, antimikrobiyal aktiviteyi etkileyen faktörler, antimikrobiyal aktivite değerlendirme metotları hakkında bilgi kazanır
Dersin İçeriği
Antimikrobiyallerin rolü ve faaliyet mekanizması, gıda ürünlerinde antimikrobiyal seçiminde göz önünde bulunacak faktörler, doğal antimikrobiyaller, bitki fenolleri, laktik asit bakterileri, organik asitler, bakteriyosinler, antimikrobiyal aktiviteyi etkileyen faktörler, antimikrobiyal aktivite değerlendirme metotları, agar difüzyon ve dilüsyon metotları ve sonuçların değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Doğal antimikrobiyaller ve antimikrobiyal değerlendirme metotları ders notu
Notlar
Ders ile ilgili yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antimikrobiyallerin rolü ve faaliyet mekanizmasını açıklar |
ÖÇ02 | Antimikrobiyal seçiminde göz önünde bulunacak faktörleri kavrar |
ÖÇ03 | Doğal antimikrobiyalleri açıklar |
ÖÇ04 | Bitki fenollerini tanır |
ÖÇ05 | Laktik asit bakterileri listeler |
ÖÇ06 | Laktik asit bakterilerinin ürettiği organik asitleri, laktik asit bakterileri tarafından üretilen bakteriyosinler ve etki mekanizmasını açıklar |
ÖÇ07 | Antimikrobiyal aktiviteyi etkileyen faktörleri ve antimikrobiyal aktivite değerlendirme metotlarını açıklar |
ÖÇ08 | Agar well, disk difüzyon yve dilisyon öntemlerini yapar |
ÖÇ09 | Minimum inhibisyon ve bakterisit konsantrasyon analizini yapar |
ÖÇ10 | Analiz sonuçlarının değerlendirilmesinde tecrübe kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyal bozulma | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bozulmaya sebep olan mikroorganizmalar | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Gıda kaynaklı patojenler | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Doğal antimikrobiyal maddeler | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Antimikrobiyallerin rolü ve faaliyet mekanizması | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Antimikrobiyal seçiminde göz önünde bulunacak faktörler | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
7 | Bitki fenolleri | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Laktik asit bakterileri | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Laktik asit bakterilerinin ürettiği organik asitler | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bakteriyosinler | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
12 | Antimikrobiyal aktiviteyi etkileyen faktörler | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
13 | Antimikrobiyal aktivite değerlendirme metotları | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Agar disk difüzyon yöntemi ve dilüsyon (minimum inhibisyon, bakterisit ve fungisit konsantrasyonu) yöntemlerimetotları | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Analiz sonuçlarının değerlendirilmesi | Literatür taraması, kaynak notların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |