Genel Bilgi
Kod | SD0519 |
Ad | Tarım ve Çevre sorunları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Önlisans/Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal alanlarda kirlilik kaynakları, atık suların tarımsal üretime etkisi, kentsel, endüstriyel ve tarımsal atıkların tarım alanlarına etkileri, atmosferik kirlenme ve tarım alanlarına etkileri ve ÇED yönetmeliği konularında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Çevre kirliliği ve kaynakları, Hava, toprak ve su kirliliği ,Radyoaktif kirlilik, Su ile ilgili yasal mevzuat, Büyük sulama projelerinin çevreye etkileri , Küresel ısınma ve tarıma etkileri, ÇED yönetmeliği , Örnek ÇED raporlarının incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
KIŞLALIOĞLU, M. ve F. BERKES. 1990. Çevre ve Ekoloji. Remzi Kitabevi, İstanbul.
Notlar
GENÇTAN, T. 2000. Tarımsal Ekoloji. T.Ü. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Yayınları 88, Ders Kitabı 60, 191 s. Tekirdağ.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre kirliliğinin nedenlerini ve kaynaklarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Küresel ısınmanın tarım üzerine etkileri ve alınması gerekli önlemleri yorumlar. |
ÖÇ03 | Kuraklık yönetimi konusunda çözümler üretir. |
ÖÇ04 | ÇED yönetmeliğini açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre kirliliği ve kaynakları | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hava kirliliği | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Toprak kirliliği | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Su kirliliği | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Radyoaktif kirlilik, Su ile ilgili yasal mevzuat | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Büyük sulama projelerinin çevreye etkileri | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | |
7 | Küresel ısınma ve tarıma etkileri | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kuraklık | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Asit yağmurlarının tarıma etkileri | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Asit yağmurlarının tarıma etkileri | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | ÇED yönetmeliği | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | ÇED yönetmeliği | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | |
14 | Örnek ÇED raporlarının incelenmesi | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Örnek ÇED raporlarının incelenmesi | İlgili ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |