Genel Bilgi
Kod | SD0565 |
Ad | İklim Değişikliğinin Sucul Ekosistem ve Canlıları Üzerine Etkisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH ÖZOĞUL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı, sucul ekosistemlerde özellikle denizlerde, küresel iklim değişikliklerinin etkisini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
İklim değişikliğinin nedenleri, oluşumları, sucul ekosistemlere etkileri, geleceğe yönelik alınması gereken önlemler hakkında bilgiler içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Güncel ders notları ve bilimsel makaleler
Notlar
Güncel ders notları ve bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Küresel iklim değişikliği üzerine temel bilgileri öğretir. |
ÖÇ02 | İklim değişikliğinin nedenlerini öğretir. |
ÖÇ03 | İklim değişikliğinin sonuçlarını öğretir. |
ÖÇ04 | Sucul ortamda sıcaklık artışının etkilerini öğretir. |
ÖÇ05 | Besin zinciri üzerine iklim değişikliğinin etkilerini açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İklim değişikliği tanımı ve nedenleri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İklim değişikliğinin tespiti ve sonuçları | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sucul ortamlarda doğrudan etkileri (sıcaklık artışının etkilerini) | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sucul ortamlarda dolaylı yoldan etkileri (fizikokimyasal değişimler) | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sucul ortamlarda dolaylı yoldan etkileri (biyolojik değişimler) | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sucul ortamlarda dolaylı yoldan etkileri (habitat değişimleri) | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sucul ortamlarda dolaylı yoldan etkileri (besin değişimleri) | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Sucul canlı göçleri ve üremeleri üzerine iklim değişikliğinin etkileri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sucul canlılardaki hastalıklar üzerine iklim değişikliğinin etkileri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İklim değişikliğinin besin zinciri üzerine etkileri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sucul ekosistemlerde bir bütün olarak etkileri | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İklim değişikliği ile ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeler | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Güncel iklim değişikliği ile ilgili çalışmaların irdelenmesi | Yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yarıyıl Sonu Sınav Öncesi Hazırlık | Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
AKTS | 3 AKTS |