Genel Bilgi
| Birim | REKTÖRLÜK |
| Alan Dışı Dersler Koordinatörlüğü | |
| Kod | SD0054 |
| Ad | Türkiye'nin Demokrasi Tarihi II |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SADIK CAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SADIK CAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çok Partili yaşama geçiş çabalarının başlaması ve yeni siyasal sistemi kavratmak, Çok Partili seçimlerde uygulanan sistemleri kavratmak, DP iktidarı Dönemindeki iç ve dış politik gelişmeleri kavratmak,Türk siyasal yaşamında siyaset-asker ilişkilerini kavratmak, Koalisyon-siyasi istikrarsızlık dönemi uygulamalarını kavratmak
Dersin İçeriği
Türkiye'de Çok Partili Sisteme Geçiş, Demokrat Partinin Kurulması ve Çok Partili Demokrasinin Yerleşmesi, Çok Partili Seçimler ve Seçim Sistemleri, Türkiye Demokrasi Tarihinde Asker-Siyaset İlişkisi, Siyasi Partiler, Türkiye'de Demokrasinin Yerleşmesi Açısından İktidar- Muhalefet İlişikileri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yayınlanmamış Ders Çalışma Notları
Notlar
Türkiye Demokrasi Tarihi. Faruk Ataay. Nika Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Türkiye'de II. Çok partili yaşama nasıl geçildiğini anlatır |
| ÖÇ02 | Seçim sistemlerini anlatır |
| ÖÇ03 | Demokrat Partinin 10 yıllık dönemindeki siyasi gelişmelerini açıklar |
| ÖÇ04 | Askeri darbe ve muhtıraların demokrasinin gelişimine etkisini yorumlar |
| ÖÇ05 | Tek parti hükumeti, Koalisyon Hükumeti ve Azınlık Hükumeti kavramlarını anlatır |
| ÖÇ06 | 1961-1980 yılları arasında faaliyet gösteren Cumhuriyet Senatosunu açıklar |
| ÖÇ07 | 1970'li yıllardaki siyasi partiler ve hükumetler arasında anlaşmazlıkları anlatır |
| ÖÇ08 | 12 Eylül sonrası Özal Dönemi ve restorasyon hakkında yorum yapar |
| ÖÇ09 | 1990'lı yılların siyasi, ekonomik ve toplumsal gelişmelerini açıklar |
| ÖÇ10 | Türkiye'de demokrasinin 21. yüzyılda geldiği seviyeyi açıklar |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | II. Çok Partili Yaşama Geçiş ve Demokrat Partinin Kurulması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Çok Partili Seçim Sistemleri ve Sonuçları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Demokrat Parti Dönemi İktidar-Muhalefet İlişkileri 1950-1960 | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Türkiye'de Asker-Siyaset İlişkileri ve Demokrasinin Gelişimine Etkileri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Türkiye'nin Koalisyon Hükumeti ile Tanışması, Koalisyonlar ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Cumhuriyet Senatosu ve Türk Demokrasisindeki Yeri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | İdeolojik Partilerin Kurulması TİP, MNP-MHP ve Diğerleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | Çalışma notlarını tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | 1970-80 Arası Buhranlı Yıllar ve MC hükümetleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Özal ve ANAP İktidarı | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | 1991-2002 Koalisyon Hükümetleri ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | 21. Yüzyılda Türk Demokrasisi ve Gelişimi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Muhafazakar Demokrat İktidarı Dönemi (AK Parti) | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Yönetim Sistemleri: Parlamenter sistem, Başkanlık sistemi, Yarı Başkanlık sistemi I | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Yönetim Sistemleri: Parlamenter sistem, Başkanlık sistemi, Yarı Başkanlık sistemi II | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma notlarını tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma notlarını tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||