TİB784 Varoluş/Yaratılış Nazariyeleri ve İslam

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TİB784
Ad Varoluş/Yaratılış Nazariyeleri ve İslam
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İSMAİL ŞIK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İslam düşüncesinin ontolojik kaynaklarını araştırmak.

Dersin İçeriği

Ontoloji kuramları ve İslam Düşüncesinin katkılarını incelemek.

Dersin Ön Koşulu

Kelam ve İslam Felsefe okumaları.

Kaynaklar

Şaban Ali Düzgün, Varlık ve Bilgi; Allah, Tabiat ve Tarih, İsmail Şık, Şemsüddin Semerkandi'de Varlık

Notlar

Felsefe Tarihi Kaynakları, Din Felsefesi çalışmaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Var oluş nazariyeleri ve dinlerin konuya bakışı ile ilgili bilgi sahibi olur. Sudur nazariyesi ile ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Evrim teorisi ve iddialarını eleştirel gözle değerlendirme yeteneği elde eder.
ÖÇ03 Sudur nazariyesi ile ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Aleme ontolojik yaklaşım sergilerken din ve felsefeler üstü bir model geliştirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Felsefe Tarihinde Varlık Nazariyeleri Felsefe Tarihi Okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 İslam Düşüncesinde Varlık Nazariyeleri İslam Felsefesi Okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 İslam Kelamında Varlık Nazariyeleri İslam Kelamı Okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Yaratılış Nazariyesi İslam Kelamı Okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Sudur Nazariyesi İslam Kelamı Okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Dinlerde Varoluş 1 Dinler Tarihi Okumaları 1 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Dinlerde Varoluş 2 Dinler Tarihi Okumaları 2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Kelam Okullarında Varoluş 1 Kelam Okumaları 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kelam Okullarında Varoluş 2 Kelam Okumaları 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kelam Okullarında Varoluş 3 Kelam Okumaları 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kelam Okullarında Varoluş 4 Kelam Okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kelam Okullarında Varoluş 5 Kelam Okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Evrim Teorisi ve Eleştirisi 1 Felsefe Okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Evrim Teorisi ve Eleştirisi 2 Felsefe Okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.08.2023 08:31