Genel Bilgi
Kod | TİB804 |
Ad | Hadis İlimleri II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Serkan ÇELİKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Hadisleri doğru anlamaya ve onların doğruluğunu tespit etmeye yarayan temel bilgi alanları hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği
Hadis usulü ilmini oluşturan alt bilgi kolları veya temel bilgi alanları
Dersin Ön Koşulu
Hadis ilimleri ilgili temel kaynakların ve terimlerin farkında olmak
Kaynaklar
Talat Koçyiğit, Hadis usulü, Ahmet Yücel, Hadis Usulü
Notlar
Subhi Salih, Hadis Usulü ve Istılahları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hadis ilimlerini tasnif eder her bir ilmin işlevi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Hadis araştırmalarında çeşitli hadis ilimlerinin verilerinden faydalanır |
ÖÇ03 | Hadis ilimlerinin verileri ışığında hadisleri doğru anlama yetisi kazanır |
ÖÇ04 | Hadis ilimlerine dair literatür hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hadis ve sünnet kavramları | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İlk nesillerin hadise ve sünnete bakış açıları | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hadis ilimlerinin oluşumuna etki eden faktörler | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hadis ilimlerinde isnadın yeri ve önemi | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlk isnad kullanımı ile ilgili tartışmalar | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Cerh ve tadil ilmi | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Cerh ve tadil mertebeleri ve bunlara delalet eden lafızlar | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Hadislerde görülen ihtilaflar ve çözüm yolları (Muhtelifu'l-hadis ilmi) | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hadislerde geçen anlaşılması güç kelimeler (Garibu'l-hadis ilmi) | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
11 | Hadislerin söyleniş sebepleri ilmi (Esbabu vurudi'l-hadis ilmi) | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Hadislerde yer alan bazı illetler (İlelü’l-hadis ilmi) | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Nasih ve Mensuh ilmi | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hadislerin, Kur'an, sünnet, akıl ve diğer delillerle ihtilafı (Müşkilu'l-hadis ilmi) | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hadis tarihi ilmi | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili kitap ve makale çalışmalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |