FDB844 Din, Toplum ve Kültür

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB844
Ad Din, Toplum ve Kültür
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ALİ KIRMAN


Dersin Amacı

Din, toplum ve kültürün karşılıklı etkileşimini konu almayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Din, toplum ve kültüre dair etkileşim alanlarını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ders için ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Hollenbach, D. (1993). Contexts of the political role of religion: Civil society and culture. San Diego L. Rev., 30, 877.

Notlar

Scribner, B. (1982, October). Religion, Society and Culture: Reorientating the Reformation. In History Workshop (pp. 2-22). Editorial Collective, History Workshop, Ruskin College.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Din olgusunu açıklar.
ÖÇ02 Din kuramlarını açıklar.
ÖÇ03 Toplum kavramını açıklar.
ÖÇ04 Toplum kuramlarını açıklar.
ÖÇ05 Din ve toplum arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ06 Kültür kavramını açıklar.
ÖÇ07 Kültür teorileri hakkında bilgi verir.
ÖÇ08 Din ve kültür arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ09 Toplum ve kültür arasındaki ilişkiyi açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 3
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Din Olgusunun Tanımı İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
2 Sosyolojik Din Kuramları İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Toplum Olgusunun Tanımı İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Sosyolojik Toplum Kuramları İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Din ve Toplum İlişkisi İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Kültür Kavramının Tanımı İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Sosyolojik Bakış Açısıyla Kültür Olgusu İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar İlgili kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo
9 Sosyolojik Kültür Kuramları İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Sosyal Teoride Kültür İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Sosyolojik Açıdan Din ve Kültür İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Sosyolojik Açıdan Toplum ve Kültür İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Batıda Kültür Araştırmaları İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Türkiye'de Kültür Araştırmaları İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Kültür Araştırmalarında Yöntem İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS