FDB741 Karşılaştırmalı Dinler Tarihi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB741
Ad Karşılaştırmalı Dinler Tarihi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK


Dersin Amacı

Farklı zaman ve mekanlarda görülmüş olan dinlerin öz birliğini kavramak.

Dersin İçeriği

Özellikle yaşayan dünya dinleri olmak üzere, tarih sahnesinde görülmüş olan dinler arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarmak.

Dersin Ön Koşulu

Önceden genel bir dinler tarihi bilgisine sahip olmak.

Kaynaklar

Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, Dinler Tarihi, Yaşayan Dünya Dinleri, DİB Yayınları, Diyanet İslam Ansiklopedisi.

Notlar

Konuyla ilgili makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dinler hakkında bilgi edinir, farklılık ve benzerlikleri kavrar.
ÖÇ02 Karşılaştırmalar yapar ve yorumlar geliştirir.
ÖÇ03 Dinlerdeki ortak noktalara yoğunlaşarak hoşgörüsünü geliştirir.
ÖÇ04 Tarihi gelişim içerisinde dinlerin geçirdiği aşamaları anlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dinler Tarihi'ne Giriş. Metin okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Karşılaştırmalı yöntem nedir? Yöntem üzerine okumalar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Karşılaştırmalı yöntemin önemi ve ortaya çıkışı. Metodun özellikleri nelerdir? Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Ortadoğu dinleri üzerine karşılaştırmalı okumalar Ortadoğu dinleri hangileridir? Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Hint dinleri üzerine karşılaştırma Hint dinleri hangileridir ve özellikleri nelerdir? Öğretim Yöntemleri:
Benzetim
6 Çin ve Japon dinleri üzerine karşılaştırma Çin ve Japon dinleri hangileridir: Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Avrupa ve Amerika dinleri üzerine karşılaştırma Metin okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dinlerin tanrı anlayışlarıyla ilgili karşılaştıama Tanrı ve tanrılar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Dinlerin ayin ve ibadetleri üzerine karşılaştırma Ayin ve ibadet nedir? Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Dinlerin eskatolojik inanışları Eskatoloji nedir? Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Benzetim
12 Geleneksel ve modern dini akımlar üzerine karşılaştırma Metin okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Karşılaştırmalı yöntemin faydaları ve sorunları Dinler ve günümüz dünyası Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Karşılaştırmalı yöntem ve diğer ilahiyat bilimleri Metin okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sonuç ve değerlendirme Karşılaştırmalı yöntemi tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS