Genel Bilgi
Kod | TİB749 |
Ad | Klasik Arapça Metinleri I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Arapça Eski Metinleri Anlamak
Dersin İçeriği
İslam Öncesi ve Sonrası Arapça Metinler
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Arapça Eski Metinler, Seçme Metinler
Notlar
1. - 10 Hicri yüzyılda yazılmış nahiv, belagat, tefsir ve hadis kitapları ve şerhleri.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik Arapça metinleri okur. |
ÖÇ02 | Klasik metinlerde meydana gelen anlam değişmelerini kavrar. |
ÖÇ03 | Temel İslam bilimleri kaynak metinlerini çözümler. |
ÖÇ04 | Cahiliye dönemi şiirini okur anlar. |
ÖÇ05 | Klasik nahiv kitaplarında geçen konuları anlar. |
ÖÇ06 | Klasik metinleri modern metinlerden ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tefsir Metinleri I | Taberi Tefsiri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tefsir Metinleri | Ahkam Ayetleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Akaid Metinleri | Abdulkahir Cürcani | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hadis Şerhleri | Şerhu Muslim | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | İslam Tarihi Metinleri I | İbn Kesir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İslam Tarihi Metinleri II | Siyer kitabları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Veda Hutbesi | Veda hutbesi farklı rivayetleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Vize Sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | İslam Öncesi Şiir Örnekleri | Muallakatı Seba | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İslam Öncesi Şiir Örnekleri II | Muallakat | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İslam Öncesi Şiir Örnekleri III | Muallakat | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İbn Kesir'den Metin | İbn Kesir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sibeveyhi'den Metinler | el-Kitab | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İbn Askeri'den Metinler | Furuk Luğaviyye | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Zemahşeri'den Metinler | Keşşaf | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl SInavları | Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |