Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| TEMEL İSLAM BİLİMLERİ (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | TİB745 |
| Ad | Arap Edebiyatı Tarihi I |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Arap Edebiyat tarihini öğrenmek.
Dersin İçeriği
Arap Edebiyat Tarihi İlk Dönemden Günümüze Kadar Edebiyatçılar ve Eserlerini tanımak
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Tarihu'l- Edebi'l-Arabi
Notlar
Arap Literatürü
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Arap edebiyat tarihini öğrenir. |
| ÖÇ02 | Arap edebiyatının tarihi gelişimini kavrar. |
| ÖÇ03 | Arap edebiyatçılarını tanır. |
| ÖÇ04 | Arap edebiyat türlerinde verilen eserleri tanır. |
| ÖÇ05 | Klasik ve modern edebiyat türlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 2 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | 2 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 2 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | 4 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | İslam Öncesi Arap Edebiyatı | Alan ile Arapça makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | İslam Öncesi Arap Edebiyatı I | Alan ile Arapça makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Hicri 1. Asır Arap Edebiyatı | Alan ile Türkçe Makaleler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Hicri 2. ve 3. Asır Arap Edebiyatı | Alan ile Türkçe makalelr. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Hicri 4. ve 5. Asır Arap Edebiyatı | K. Demirayak, Arap Edebiyat Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Hicri 6. ve 7. Asır Arap Edebiyatı | Demirayak, Arap Edebiyat Tariihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Hicri 8, 9 ve 10. Asır Arap Edebiyatı | K. Demirayak, Arap Edebiyat TArihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
| 9 | Hicri 11 ila 14. Asır Arap Edebiyatı | Carl Brockelmann, Tarihu'l-edebi'l-Arabiy | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Hicri 15 ila 18. Asır Arap | Carl Brockelmann, Tarihu'l-edebi'l-Arabiy | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Hicri 19. Asır Arap Edebiyatı | Hana El-Fahuri, Tarihu'l-edebi'l-Arabiyyi'l-hadis | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Hicri 20. Asır Arap Edebiyatı | Hana El-Fahuri, Tarihu'l-edebi'l-Arabiyyi'l-hadis | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Hicri 20. Asır Arap Edebiyatı II | Hana El-Fahuri, Tarihu'l-edebi'l-Arabiyyi'l-hadis | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Hicri 20. Asır Arap Edebiyatı III | Hana El-Fahuri, Tarihu'l-edebi'l-Arabiyyi'l-hadis | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Günümüz Arap Edebiyatı | R. Er, Çağdaş Arap Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 17 | Final Sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||