SD0134 Bağlama I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0134
Ad Bağlama I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Etiket ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZGÜR PEKER
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ÖZGÜR PEKER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ÖZGÜR PEKER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bağlama çalmada temel davranış ve becerileri kavraması ve uygulaması,Bağlamada teknik ve müzikal gelişimini sağlamada sorumluluk bilinci kazanması, Bağlama ve Türk halk müziği ile ilgili eserlerden bir dağarcık oluşturması, Müzik yoluyla anlama, anlatma, dinleme ve yaratıcılık gücünü geliştirmesi,Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk bilinci geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bağlamanın fiziksel parçalarının tanıtımı ve tutuş oturma, parmak ve tezene pozisyonlarının çalışılması, nota eğitimi ve bağlama üzerinde uygulama çalışmaları, egzersizler ve seviyeye uygun ezgilerin çalınması.

Dersin Ön Koşulu

Bağlama I dersi için öğrencilerin mutlaka bir bağlaması olması gerekmektedir.

Kaynaklar

Temel Bağlama Öğretimi, Servet Yaşar, Hazer Ofset, Afyonkarahisar 2015. Bağlama Eğitimi Yöntem ve Teknikleri, Savaş Ekici, Yurtrenkleri Yayınevi, Ankara 2018.

Notlar

Düzeyine uygun eserlerin notaları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nota ile ilgili temel kavramları tanır. Nota değerlerini porte üzerinde ve bağlama üzerinde yerlerini kavrar. Bağlama tutuş, oturuş ve parmak pozisyonlarını kavrar.
ÖÇ02 Ellerini bağlama üzerinde nasıl konumlandıracağını kavrar. Doğru tezene tutuş pozisyonunu kavrar.
ÖÇ03 Boş tellerde birlik ve ikilik nota örneklerini porte ve bağlama üzerinde, tezene yönlerine ve nota vuruş değerlerine uygun şekilde okur, çalar.
ÖÇ04 Bağlamada sağ ve sol el tutuş pozisyonları ve uygulama biçimleri arasında ilişki kurar. Boş tellerde dörtlük nota örneklerini porte ve bağlama üzerinde, tezene yönlerine ve nota vuruş değerlerine uygun şekilde okur, çalar.
ÖÇ05 Porte ve bağlama üzerinde dörtlük nota etüt ve egzersizlerini uygular. Birinci parmağın ses perdesine doğru pozisyonda basar.
ÖÇ06 Birinci parmak kullanımı ile ilgili etüt ve egzersizleri bağlamada uygular. ikinci parmağın porte ve bağlama üzerinde yerlerini öğrenir ve bağlama üzerinde ses perdesine doğru pozisyonda basar.
ÖÇ07 İkinci parmak kullanımı ile ilgi etüt ve egzersizleri bağlamada uygular. Üçüncü parmağın porte ve bağlama üzerinde yerlerini öğrenir ve bağlama üzerinde ses perdesine doğru pozisyonda basar.
ÖÇ08 Birinci ve üçüncü parmağını bağlama üzerinde birlikte kullanır. Bağlama ve porte üzerinde birlik,ikilik ve dörtlük notaların birlikte kullanıldığı egzersiz ve etütleri uygular.
ÖÇ09 Porte ve bağlama üzerinde sekizlik nota etüt ve egzersizlerini uygular. Dördüncü parmağın porte ve bağlama üzerinde yerlerini öğrenir ve bağlama üzerinde ses perdesine doğru pozisyonda basar.
ÖÇ10 Birinci,ikinci ve dördüncü parmağını bağlama üzerinde birlikte kullanır. Bağlama ve porte üzerinde birlik,ikilik ve dörtlük ve sekizlik notaların birlikte kullanıldığı egzersiz ve etütleri uygular.
ÖÇ11 Bağlama üzerinde farklı parmak pozisyonlarını kavrar.
ÖÇ12 Porte üzerinde ses değiştirici işaretleri tanır. Bağlama üzerinde ses değiştirici işaretlere ses perdelerine basar.
ÖÇ13 Düzeyine uygun basit ezgileri çalar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nota ile ilgili temel kavramlar.Bağlamanın tutuş pozisyonu. Nota değerlerini porte üzerinde ve bağlama üzerinde yerlerinin tanıtılması. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
2 Sağ ve sol el tutuş pozisyonları. Tezene tutuş pozisyonu Sağ ve sol elin doğru pozisyonlarda kullanılması, Doğru tezene pozisyonunun kavranması. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Tezenenin boş teller üzerinde kullanımı 1, Birlik ve ikilik notaların kullanımı. Tezenenin boş teller üzerinde kullanılması.Birlik ve ikilik notaların porte ve bağlama üzerinde öğrenilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Tezenenin boş teller üzerinde kullanımı 2, Dörtlük notanın kullanımı. Tezenenin boş teller üzerinde kullanılması.Dörtlük notanın porte ve bağlama üzerinde öğrenilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Birinci parmağın kullanımı. Birinci parmak kullanımı ile ilgili etüt ve egzersizlerin bağlamada uygulanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 İkinci parmağın kullanımı. İkinci parmak kullanımı ile ilgili etüt ve egzersizlerin bağlamada uygulanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Üçüncü parmağın kullanımı. Üçüncü parmak kullanımı ile ilgili etüt ve egzersizlerin bağlamada uygulanması. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Birinci ve üçüncü parmağını bağlama üzerinde birlikte kullanımı. Bağlama ve porte üzerinde birlik,ikilik ve dörtlük notaların birlikte kullanıldığı egzersiz ve etüt uygulamaları. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Sekizlik nota ve Dördüncü parmağın kullanımı. Bağlama ve porte üzerinde birlik,ikilik ve dörtlük ve sekizlik notaların birlikte kullanıldığı egzersiz ve etüt çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Birinci,ikinci ve dördüncü parmağını bağlama üzerinde birlikte kullanımı. . Bağlama ve porte üzerinde birlik,ikilik ve dörtlük ve sekizlik notaların birlikte kullanıldığı egzersiz ve etüt çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Bağlama üzerinde farklı parmak pozisyon çalışmaları. Basit ezgi çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Porte üzerinde ses değiştirici işaretlerin kullanımı. Bağlama üzerinde ses değiştirici işaretlere ses perdelerine basar. Basit ezgi çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Bağlama üzerinde farklı parmak pozisyon çalışmaları 1. Basit ezgi çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Bağlama üzerinde farklı parmak pozisyon çalışmaları 2. Basit ezgi çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.08.2023 02:26