PGÖ803 Eğitim Araştırmalarında Çok Değişkenli İstatistik Yöntemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PGÖ803
Ad Eğitim Araştırmalarında Çok Değişkenli İstatistik Yöntemleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET DOĞANAY


Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, problemlere uygun çok değişkenli istatistik tekniğini belirleme, verileri uygun olarak girme ve analiz yaparak, bulguları sunma ve yorumlama becerilerini kazanmadır.

Dersin İçeriği

Çok değişkenli istatistiklerin varsayımları, Basit ve çoklu doğrusal regrasyon, Logistik regrasyon, Tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA, Çok değişkenli varyans analizi (MANOVA), Faktör analizi, Ayırma (discriminant) analizi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.

Notlar

Veri tabanları, dergiler, gazeteler, konferans metinleri, araştırma raporları ve senaryolar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Problemlere uygun çok değişkenli istatistik tekniğini belirler.
ÖÇ02 Verileri SPSS programına uygun bir şekilde girer.
ÖÇ03 Verileri SPSS programını kullanarak uygun bir şekilde analiz eder.
ÖÇ04 Bulguları uygun şekilde yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim bilimleri yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinleri arası etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri sistematik bir yaklaşımla analiz ederek, değerlendirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık bilgilerini kullanarak eğitim bilimleri alanındaki özgün tanımlara ve sonuçlara ulaşır 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim bilimlerindeki yeni fikir ve düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim bilimleriyle ilgili özgün bir konuyu üst düzey araştırma yöntem ve becerilerini, ileri istatistik tekniklerini kullanarak araştırır 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim bilimleri alanına yenilik getiren özgün bir yöntem, düşünce, tasarım veya uygulama geliştirir/ farklı bir alana uygular/ uyarlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim bilimleri alanına yenilik getiren veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim bilimleri alanıyla ilgili bilimsel çalışmalarını ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak, alanındaki bilginin genişlemesine katkı sağlar 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında, yerel ve ulusal düzeyde yaşanan disiplinler arası özgün sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim bilimleri alanında gereksinim duyduğu çeşitli bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, eğitim bilimleri ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim bilimleri alanıyla ilgili teorik ve pratik çalışmalarında etik davranır
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve normları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir, gerektiğinde geliştirmeye veya değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Eğitim bilimleri alanındaki ilgili kişiler ve uzmanlarla alan yetkinliğini, özgün görüş ve düşüncelerini tartışabilecek ve gerektiğinde savunabilecek etkili bir iletişim kurar
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyi)
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Eğitim bilimlerine dönük araştırma ve uygulamalarının başarıya ulaşmasında ilgili kurum/ kişilerle işbirliğini sağlar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal, kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak, bilgi toplumu olma ve sürdürebilme çalışmalarına katkıda bulunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim bilimleri alanıyla ilgili sorunların kaynaklarını tespit etmede ve çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanır 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, toplumsal ve etik konularda yaşanan sorunların çözümüne alan yetkinliğiyle katkı sağlar
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim bilimleri alanındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının yetkinliğini ortaya koyarak, işlevsel etkileşimle işbirliği sağlar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çok değişkenli istatistiklerin varsayımları İlgili kaynakları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Basit ve çoklu doğrusal regresyon İlgili kaynakları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Basit ve çoklu doğrusal regresyon 2 İlgili kaynakları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Logistik regresyon İlgili kaynakları araştırma, ödev 1. çoklu regresyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Logistik regresyon 2 İlgili kaynakları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA İlgili kaynakları araştırma ödev 2. Lojistik regresyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA 2 İlgili kaynakları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Konuları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) İlgili kaynakları araştırma, ödev 3. two way anova Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) 2 İlgili kaynakları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Faktör analizi İlgili kaynakları araştırma, ödev 4. manova Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Faktör analizi 2 İlgili kaynakları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Faktör analizi 3 İlgili kaynakları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Ayırma (discriminant) analizi İlgili kaynakları araştırma, ödev 5. AFA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Ayırma (discriminant) analizi 2 İlgili kaynakları araştırma, ödev 6. discriminant analizi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konuları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konuları gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 7 2 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS