Genel Bilgi
Kod | EGTS800 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL SANBERK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek yurt içi ve yurt dışı kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgileri sentezleyerek belirli sonuçlara varması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır. Ayrıca öğrenciden bu çalışmayı rapor haline getirmesi ve sunması da beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği; bir seminer konusu belirleme, kaynaklara ulaşma ve kaynakların incelenmesi, veri toplama, verilerin analizi, öneriler üretme, rapor hazırlama, çalışma sunumu olmak üzere seminer hazırlamanın aşamalarından oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Konuyla ilgili ulusal /uluslar arası literatür.
Notlar
Dergiler, kongre kitapları, araştırma raporları, çalıştay raporları, tezler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Derinlemesine incelemek istediği konuyu belirler. |
ÖÇ02 | Seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler. |
ÖÇ03 | Kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler. |
ÖÇ04 | Konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar. |
ÖÇ05 | Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir. |
ÖÇ06 | Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. |
ÖÇ07 | Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar. |
ÖÇ08 | Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki kuramsal yaklaşımları ve uygulama çalışmalarını kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki kişilerle kullanılabilecek psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini bilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanında değişik konu ve problem alanlarına yönelik psikolojik danışma uygulamaları yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki kişilerle danışma yaparken belirli psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında betimsel ve deneysel desenleri kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında nitel araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında yaptığı bir araştırma planını uygular. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ile ilgili bilimsel bir çalışmanın yürütülmesine rehberlik yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ile ilgili aile, okul ve kariyer alanındaki uygulamalı çalışmalarda meslektaşlarına rehberlik yapar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Nicel bir araştırmada kullanılabilecek istatistiksel teknikleri kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Nitel bir araştırmada kullanılabilecek nitel analiz tekniklerini bilir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PDR alanında bir araştırma ve uygulamayı yürütmek üzere değişik kurum ve kuruluşlardaki kişilerle işbirliği yapar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı bir konu alanındaki bilgilerini öğrenciler, meslektaşlar ve yöneticilerle paylaşır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PDR alanında Türkiye'deki güncel sorun ve gereksinimleri dikkate alarak yeni çalışma ve uygulamalar yapar. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PDR alanında dünyadaki güncel gelişmeleri takip ederek, buna yönelik çalışmalar planlar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma yaptığı PDR alanında meslektaş ve topluma yararlı olabilecek konferans ve seminer çalışmaları yapar. | 2 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı bir araştırmayı makale, kitap vb. şeklinde yayın haline getirme sürecini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı çalışmaların sonuçlarını meslektaşlar ve diğer araştırmacılarla kongre, sempozyum vb. ortamlarda paylaşır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
2 | Çalışmanın amacını belirleme | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
3 | Seminer konusuyla ilgili kaynaklara ulaşma | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
4 | Seminer konusuyla ilgili kaynakları inceleme | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
5 | Konuyla ilgili incelenen kaynakların yöntem açısından analizi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Konuyla ilgili incelenen kaynakların odak noktaları açısından analizi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
7 | Konuyla ilgili incelenen kaynakların sonuçları açısından analizi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
8 | Seminer ön raporunun teslimi | Raporun gözden geçirilmesi/kontrol etme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Elde edilen bilgileri sentezleme | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
10 | Elde edilen bilgileri tartışma | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
11 | Ulaşılan sonuçları yorumlama | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
12 | Yapılan çalışmanın eğitim ve öğretime, alana katkılarını açıklama | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
13 | Konuyla ilgili uygulamaya dönük öneriler geliştirme | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
14 | Konuyla ilgili yapılması gerektiği düşünülen araştırmalara yönelik öneriler geliştirme | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
15 | Seminer raporunu hazırlama | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma |
16 | Seminer raporunu sunma | Sunumu gözden geçirme, ön çalışmasını yapma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Dönütler ve öneriler doğrultusunda yeniden düzenlediği raporunu teslim etme | Seminer raporunu gözden geçirme, düzeltmeleri kontrol etme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |