Genel Bilgi
Kod | SD0255 |
Ad | Bilimin Doğası |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilim Tarihi, Bilimsel Devrimler ve Fen Eğitimindeki Önemi, Bilimin Doğası, Bilimsel Bilginin Değişebilir Doğası, Bilimsel Bilgi Deneyve Gözlemlerden Elde Edilmiş Delillere Dayanır Öznellik, Bilimsel Bilginin Yaratıcı Doğası, Bilimsel Bilginin Sosyalve KültürelYapısı, Gözlemler, Çıkarımlar ve Bilimde Teorik Başlıklar, BilimselTeoriler ve Kanunlar, Bilim İnsanının Özellikleri, BilimselModeller Bilim ve Bilimsel Bilgi Hakkında Kavram Yanılgıları, Bilimin Doğası Görüşlerini Geliştirmekiçin Kullanılan Yaklaşımlar, Tarihsel (historical)Yaklaşım ile Bilimin Değerinin Öğretilmesi, Argümantasyon Yaklaşımı ile Bilimin Doğasının Öğretilmesi
Dersin İçeriği
Bilim nedir sorusuna cevabını öğrenir. Ama buna rağmen yeniçıkarımlar yapar. Bilim dışı düşünceleri öğrenir ve kıyasyapar. Bilimsel devinimleri öğrenir. bilimsel bilginin sosyalve kültürelyapısı hakkında bilgi sahibi olur. bilim insanını tanımlar ve özelliklerini öğrenir. bilimsel bilginin değişebilir yapısınıve doğasını öğrenir. gözlem, Çıkarım, hipotez konularını öğrenir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
https://igdirarge.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_03/11133209_02_Bilim_ve_Bilimsel_Uygulamalar_Nedir.pdf
Notlar
Ders Notları ve Sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim Tarihini açıklar. |
ÖÇ02 | Bilimsel uygulamaları açıklar. |
ÖÇ03 | Bilim tarihini açıklar. |
ÖÇ04 | Bilimin sınırlarını açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve Bilimsel Uygulalar. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Anadolu'da bilim tarihi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilimsel Devrimler ve Fen Eğitimindeki Önemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bilimsel Devrimler ve Fen Eğitimindeki Önemi, | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bilimsel Bilgi Deneyve Gözlemlerden Elde Edilmiş Delillere Dayanır Öznellik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bilimsel Bilginin Yaratıcı Doğası, | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Eski Çağlarda Bilim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ödev Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Bilimsel Bilginin Sosyalve KültürelYapısı, | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gözlemler, Çıkarımlar ve Bilimde Teorik Başlıklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bilim insanın karakteri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | BilimselModeller Bilim ve Bilimsel Bilgi Hakkında Kavram Yanılgıları, | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bilimin Doğası Görüşlerini Geliştirmekiçin Kullanılan Yaklaşımlar, Tarihsel (historical) Yaklaşım ile Bilimin Değerinin Öğretilmesi, | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bilimin Doğası Görüşlerini Geliştirmekiçin Kullanılan Yaklaşımlar, Tarihsel (historical) Yaklaşım ile Bilimin Değerinin Öğretilmesi, | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konu Tekrarı ve tarışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |